بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۱:۰۰:۲۶
اذعان صهیونیست‌ها به موفقیت‌آمیز نبودن جنگ اخیر غزه
اذعان صهیونیست‌ها به موفقیت‌آمیز نبودن جنگ اخیر غزه
به دنبال شلیک دو موشک از نوار غزه به سمت ساحل تل‌آویو، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به شکست در جنگ ماه مه علیه این منطقه و اشتباه از آب درآمدن پیش‌بینی مقامات این رژیم درباره مدت آتش‌بس حاکم پس از آن اذعان کردند.
ایسنا

پس از اتفاقات اخیر فلسطین و انتشار اخباری از شلیک دو موشک از نوار غزه به سمت سواحل تل‌آویو، کارشناس مسائل فلسطین در شبکه عبری زبان «کان» به اظهارات اهارون حلیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (آمان) پس از اتمام جنگ ماه مه علیه نوار غزه اشاره کرد.

حلیوا که در آن زمان رئیس اتاق عملیات جنگ بود، در پاسخ به سوالی درباره مدت حکم فرما بودن آتش بس و آرامش پس از جنگ گفته بود که وی معتقد است که این جنگ دستکم پنج سال آرامش و آتش‌بس را به همراه خواهد داشت.

کارشناس شبکه کان در این باره گفت: شش ماه از اظهارات حلیوا می‌گذرد و او امروز باید بگوید که عملیات مذکور موفقیت‌آمیز نبوده است.

وی افزود: واکنش ارتش اسرائیل به شلیک موشک‌های شلیک شده، حماس را چندان تحت تأثیر قرار نداد، چراکه واکنش خاصی به آن نشان نداده است.

این کارشناس با اشاره به اعتصاب غذای هشام ابو هواش، اسیر فلسطینی دربند رژیم صهیونیستی نیز گفت: هشام ابو هواش که ۱۳۹ روز است در اعتصاب غذا به سر می‌برد و با جنبش جهاد اسلامی ارتباط سازمانی دارد به یک "نماد" تبدیل شده و این در حالی است که وی هنوز زنده است.

"حیزی سیمنطوو"، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز در این باره اظهار کرد: مشکل اصلی در رابطه با ابو هواش این است که جهاد اسلامی می گوید اگر او از دست برود، آن را ترور می‌داند و پاسخ خواهد داد. بزرگترین مشکل این است که حماس نیز با آن هماهنگ است و می‌گوید که در این موضوع با جهاد اسلامی همراه است و اگر برای ابو هواش اتفاقی بیفتد، موضوع پیچیده تر می‌شود.

هشام ابو هواش ۴۰ ساله از ساکنان «دورا» در «الخلیل» است و از ۲۷ اکتبر ۲۰۲۰ در بازداشت اداری است. وی متاهل و صاحب پنج فرزند است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما