اجتماعی
میزان
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۱۳:۰۹:۴۵
هشدار نظام پزشکي به بيمارستان‌هاي سودجو
هشدار نظام پزشکي به بيمارستان‌هاي سودجو
مشاور اجرايي معاونت انتظامي نظام پزشکي تهران گفت: گرفتن بيعانه براي بستري و پس ندادن باقي پول در صورت فوت بيمار خلاف است و افرادي که با چنين اتفاقي مواجه مي‌شوند، مي‌توانند، براي شکايت به ما مراجعه کنند و ما سريعا اين موضوع را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.
میزان

رحمت ‌الله توکل در واکنش به اين موضوع که برخي از بيمارستان‌هاي خصوصي براي بستري کردن بيماران به ويژه بيماران کرونايي در ابتدا پول چند شب را دريافت مي‌کنند و اگر خدايي نکرده بيمار از دنيا برود، باقي مانده مبلغ پرداخت شده به خانواده متوفي باز نمي‌گردانند، گفت: گرفتن بيعانه براي بستري و پس ندادن باقي پول در صورت فوت بيمار خلاف است و افرادي که با چنين اتفاقي مواجه مي‌شوند، مي‌توانند، براي شکايت به ما مراجعه کنند و ما سريعا اين موضوع را مورد بررسي قرار مي‌دهيم.

مديرکل کميسيون پزشکي سازمان نظام پزشکي ضمن اشاره به اينکه دريافت بيعانه مجاز است اما بعد از فوت بيمار بايد صورت حساب تنظيم شود و چنانچه مبلغي که بابت بيعانه پرداخت شده از هزينه‌هاي بيمار بيشتر باشد، باقي مبلغ حتما بايد به خانواده متوفي باز گردانده شود، در پاسخ به اين سوال که دريافت بيعانه تا چه مبلغي مجاز است؟، توضيح داد: معمولا روال اين است که مبلغي به اندازه بستري ۳ شب بيمار به عنوان بيعانه دريافت مي‌شود که اين مبلغ بسته به اينکه اتاق بيمار داراي يک يا چند تخت و يا ICU باشد، متفاوت است.

وي افزود: اگر بستري بيش از ۳ شب ادامه پيدا کند، خانواده بيمار مي‌توانند بر مبلغ پرداختي خود اضافه کنند و چنانچه متاسفانه بيمار قبل از اين مدت از دنيا برود، بايد حساب و کتاب صورت گيرد و باقي مبلغ باز گردانده شود.

جانشين دادستان نظام پزشکي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه افرادي که اين اتفاق را تجربه مي‌کنند، کجا بايد از بيمارستان شکايت کنند؟، متذکر شد: اين افراد مي‌توانند به معاونت انتظامي سازمان نظام پزشکي مراجعه کنند و من در معاونت انتظامي تهران در خدمت اين عزيزان هستم. در گذشته هم چند نفر براي اين موضوع به ما مراجعه کردند و بعد از اينکه ما با مسئولان بيمارستان صحبت کرديم و پس از بررسي صورت حساب مبلغ اضافه به خانواده متوفي پرداخت شده است.
 
وي ادامه داد: نکته مهم در اين خصوص اين است اگر افراد به ما مراجعه نکنند ما نمي‌توانيم، به بيمارستان‌ها سرکشي داشته باشيم و اين امکان را نداريم که چنين موضوعي در همه بيمارستان‌ها بررسي کنيم و از اين رو از تمام مردم خواهشمنديم که در مواجهه با چنين مسائلي چه از سوي بيمارستان‌هاي دولتي، چه بخش خصوصي و چه عمومي نظير بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي حتما به ما مراجعه مي‌کنند. معمولا مبلغ مورد نظر در همان جلسه اول به خانواده بيمار درگذشته پرداخت مي‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما