بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۲:۲۶:۱۸
افزایش جرم و جنایت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در آمریکا
افزایش جرم و جنایت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در آمریکا
ارتش آمریکا در آلاسکا به منظور کاهش موارد جرم و جنایت سربازان ناشی از مصرف مشروبات الکلی، طرح تشویقی برای آنها در نظر گرفت.
ایرنا

به نقل از راشاتودی، در صورتی که تمام نیروهای واحدهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفره ارتش آمریکا مستقر در آلاسکا، ۹۰ روز از مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر خودداری کنند، کل واحد تشویق شده و مرخصی بیشتری دریافت خواهند کرد.

برایان آیفلر، فرمانده لشکر ۱۱ هوابرد آمریکا پیش از این درباره این طرح گفته بود که این قانون برای تمام گروهان‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰نفره تحت فرماندهی او قابل اعمال است.

این لشکر که اوایل سال جاری، فعالیت خود را دوباره از سر گرفته است، حدود ۱۲ هزار سرباز از پایگاه‌های وِین‌رایت آلاسکا و پایگاه شکاری المندورف-ریچاردسن را زیر یک پرچم واحد و به عنوان بخشی از راهبرد ارتش آمریکا به منظور تسلط نظامی بر منطقه قطب شمال، تحت فرمان دارد.

آیفلر که از جولای ۲۰۲۱ فرماندهی نیروهای ارتش آمریکا را در آلاسکا برعهده دارد، با مشکلات اخلاقی انبوهی در یگان تحت فرمان خود روبرو است؛ به طوری که سال گذشته ۱۱ سرباز تحت امر او، خودکشی کردند و پرونده مرگ ۶ سرباز دیگر پس از «خودزنی» احتمالی در دست تحقیقات است. براساس گزارش ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۹، نیروهای مستقر در آلاسکا با عوامل متعدد افزایش‌دهنده احتمال خودکشی(ریسک فاکتور) از جمله انزوا، کیفیت پایین زندگی و مصرف مشروبات الکلی دست و پنجه نرم می‌کنند.

براساس گزارش‌ها، در یکی از پرونده‌های جنایات رخ داده در این پایگاه، هفته جاری هیئت منصفه‌ای در آمریکا یک سرباز را در پرونده تصادف هولناک چندین دستگاه خودرو، به قتل عمد و غیرعمد دو فرد متهم کرد. در جریان یکی از این تصادف‌ها، یک دختر ۱۸ ساله و یک پسر ۲۰ ساله کشته شدند. این سرباز که متیو دیویس نام دارد در اعترافات خود، گفته است که در زمان وقوع حادثه، به حدی تحت تاثیر مصرف الکل بوده که فراموش کرده در حال رانندگی است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما