اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۷ ۱۳:۱۶:۴۲
سخنگوی ناجا :
مرزهای زمینی اربعین بسته است/ فریب شایعات و تصاویر فضای مجازی را نخورید
مرزهای زمینی اربعین بسته است/ فریب شایعات و تصاویر فضای مجازی را نخورید
معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا گفت: مرزهای چهارگانه زمینی برای زائران اربعین بسته است و مردم فریب شایعات، اخبار و تصاویر منتشره در فضای مجازی را نخورند.
ایسنا

سردار مهدی حاجیان در این باره اظهار داشت: براساس مصوبه ابلاغی ستاد مرکزی اربعین، مرزهای چهارگانه زمینی جمهوری اسلامی ایران با عراق بسته بوده و به زوار ایرانی اجازه سفر به عراق از این مرزها داده نخواهد شد.

سخنگوی ناجا در ادامه ضمن اشاره به برخی شایعات منتشره در فضای مجازی گفت: مردم عزیز فریب شایعات، اخبار و تصاویر منتشره در فضای مجازی را نخورند.

وی با اشاره به نحوه سفر زوار ایرانی به عراق در شرایط کنونی اظهار داشت: برابر توافقات نهادهای ذیربط با دولت عراق، زائران از طریق مرزهای هوایی و مشروط به تزریق واکسن کرونا می توانند برای شرکت در مراسم اربعین به آن کشور سفر کرده و لازم است ۷۲ ساعت قبل از سفر نیز تست PCR منفی داشته باشند.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به قوانین سخت دولت عراق در خصوص اتباع غیرمجاز گفت: دولت عراق افرادی را که به صورت غیرمجاز و بدون داشتن مدارک قانونی به آن کشور مسافرت کنند مجرم شناخته و برابر قوانین قضائی خود رفتار می کند.

این مقام انتظامی مجدد تاکید کرد: پلیس در هیچ یک از مرزهای کشور خدمات گذرنامه ای به زوار ایرانی اربعین ارائه نمی دهد و افرادی که به این مرزها مراجعه می کنند، راهی جزء بازگشت به شهرهای خود نخواهند داشت.

سردار حاجیان از مردم خواست از مراجعه به مرزهای چهارگانه زمینی خودداری کنند و به هیچ وجه فریب شایعات و اخبار منتشر شده در فضای مجازی را نخورده و با توجه به وضعیت کرونایی کشور از ایجاد بی نظمی و ترددهای غیرضروری به ویژه برای مراجعه به مرزهای چهارگانه زمینی با هدف شرکت در پیاده روی اربعین پرهیز کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما