سیاسی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۸/۱۹ ۱۴:۳۶:۲۲
رئیس قوه قضائیه: اقدامات برخی اغتشاشگران قابل بخشش ‌نیست
رئیس قوه قضائیه: اقدامات برخی اغتشاشگران قابل بخشش ‌نیست
باشگاه خبرنگاران جوان

رئیس قوه قضائیه گفت: در برخورد با اغتشاشگران علیرغم اینکه مطالباتی وجود دارد اما  بر اساس معیار قانون ، عدل ، انصاف  و با دقت و سرعت اقدام می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه های تابعه قوه قضائیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: با هر کسی که امنیت مردم را بر هم زده و مانع از کسب و کار مردم شده و یا تیغ به روی مردم کشیده و به مقدسات مردم بی‌احترامی کرده‌، به جان و مال مردم را تعرض کرده و به اجبار چادر از سر مردم کشیده، امنیت و آرامش مردم در جامعه را از بین برده و بی آرامشی را تحمیل کرده برخورد شدید و قاطع طبق قانون می شود وگرنه در نزد خدا و قانون و مردم مسئول هستیم.
وی افزود: برخورد کسانی که این جنایت ها را انجام دادند، این همه شهید و مجروح کردند، قرآن آتش زدند  یا نا امنی ایجاد کردند قابل بخشش و اقماض نیست.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه نباید تحت تأثیر مسایل زود گذر باشیم و رحم کنیم چرا که به مردم ظلم می شود عنوان کرد:  هیچ جای ارفاقی نسبت به مسببان اصلی و کسانی که با جریانات ضد انقلاب و تابلودار همراه هستند نیست.
وی گفت: اگر واقعاً کسانی هستند که فریب خورده بوده، دست به جنایتی نزده ، خودش و خانواده اش  به طور واقعی پشیمان هستند، تعهد هم بدهند و  قاضی هم از این نظر اطمینان پیدا کند قابل ارفاق هستند.
محسنی اژه ای با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور گفت: این هفته های اخیر به خصوص نزدیک 50 روز اخیر دشمن به طور جد سوار بر برخی از ضعف‌های موجود بهره برداری زیاد کرده است.
وی عنوان کرد:  برای بسیاری از افراد حق و باطل را قاطی نشان می دهد تشویشی به وجود آورده که برخی از جوانان نتوانند حق و باطل را از هم تشخیص دهند.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن تلاش دارد جای ظالم و مظلوم ، نکات مثبت و منفی را عوض و برخی ضعف ها را بسیار بزرگ جلوه دهد تصریح کرد: دشمن آنچه نتوانسته از جنگ داخلی، نظامی، تحریم و فشارهای مختلف سیاسی و امنیتی به وجود آورد از طریق بازی با افکار عمومی و جنگ روانی ترکیبی به دنبال آن است تا به زعم باطل این حرکت رو به پیش و جلو انقلاب را متوقف کند.
وی بر لزوم هوشیاری و بصیرت بیش از پیش تأکید کرد و گفت: اکنون دشمن با ترفند جدید اقدامات ترکیبی ‌مقابل ما ایستاده لذا همانطور در مراحل مختلف از این تهدیدات استفاده کردیم و به سمت پیشرفت رفتیم باید از این مشکلات و گرفتاری هایی که دشمن در چند وقت اخیر به وجود آورده به نفع پیشرفت کشور استفاده کنیم.
محسنی اژه ای با تأکید مجدد بر تبدیل کردن ناهنجاری و اغتشاشات به فرصت اظهار داشت: باید با توجه به وضع موجود اگر ایراد و ضعفی در کردار و رفتار یا مدیریت‌ها است برطرف شود تا بتوانیم از تهدید اغتشاشات فرصت تغییر ایجاد کنیم.
وی با اشاره به اینکه اینگونه« عدو شود سبب خیر» ادامه داد: اگر به این شکل به قضیه نگاه کردیم دشمن سبب خیر می شود تا ضعف ها و نارسایی ها رفع شود اما نباید بگذاریم دشمن با چهره فریب کارانه در ذهن و فکر طیفی و اقشاری از جامعه و به خصوص جوانان اثر منفی گذارد .
رئیس قوه قضائیه در خصوص نحوه برخورد با اغتشاشگران نیز گفت: اکنون 2 دیدگاه و مطالبه از قوه قضائیه وجود دارد مطالبه بر حق مردم و برخی از جمله جامعه روحانیت، خانواده‌های معظم شهدا ، ایثارگران و برخی از نمایندگان مجلس این است که قوه قضائیه باید با جنایت کاران برخورد قاطع داشته باشد واشد مجازات که اعدام است را انجام دهد.
وی افزود: عده ای از طرفی دیگر این عقیده را دارند که برخی از افراد را که  گول خورده هستند را آزاد کنیم لذا این 2 نگاه متفاوت است و قوه قضائیه باید با عدل و انصاف و معیار قرار دادن قانون برخورد کند پس نه دچار هیجانات و احساسات قرار گرفتیم نه غفلت داریم .
محسنی اژه ای خدمت در دستگاه قضا را یک فرصت به مثابه نعمت عنوان کرد و افزود: خدا رو شکر کنید این فرصت برای من و شما و همه ایجاد شده که بتوانیم از جایگاه حقوقی امروز به اسلام ، ارزشها و مردم خدمت کنیم.
وی یادآور شد: مسئولان دستگاه قضا با ایجاد امنیت را در کشور ، گرفتن حق مظلوم از ظالم ، ایجاد صلح و سازش  بین افراد و کوتاه کردن دست مفسدین از جان و مال ، ناموس بیت المال و مردم  مسئولیت خطیری به عهده دارند که اگر به نفع اسلام و کشور از آن استفاده کنند که خوشابحال اما اگر غفلت کنند خیلی خسارت می بینیم.
رئیس قوه قضائیه یادآور شد: انتظار می رود در سفرهای استانی ، راهکارها و پیشنهاداتی برای ار تقاء قوه قضائیه از جانب مسئولان و قضات استانی ارایه شود.
وی اظهار داشت: در این سفر مسئولان عالی رتبه دستگاه قضا برای بررسی مشکلات به شهرستان‌ها سفر کرده‌اند که به هر میزان که بتوانیم در این سفر به شما کمک کنیم دریغ نخواهیم کرد.
محسنی اژه ای یادآور شد: هر چه که شما سختی می‌ کشید، خانواده شما هم پای شما سختی می‌کشند و علیرغم سختی کار توجه به خانواده هم داشته باشید و در کار سختی کار، غفلت از خانواده نداشته باشید.
وی همچنین برای رفع مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان قضات و مسئولان قضایی استان قول مساعد داد.

مشکلات معیشتی، سختی کار و افزایش اضافه کار، اصلاح آیین نامه گروه‌های شغلی قضات، ارتقای جایگاه شغلی بانوان، اجرای قانون همسان‌سازی حقوق، مسکن، حمایت از خانواده‌ها با برگزاری برنامه فرهنگی و تفریحی، راه‌اندازی تعاونی تامین کالا، بازنگری تشکیلات ستاد دادگستری، پرداخت تسهیلات، تعیین تکلیف وضعیت نیروهای قراردادی، مشکلات درمانی و افزایش سرمایه صندوق کارکنان از مهمترین مشکلات و درخواست‌های مطرح شده در این دیدار صمیمی بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما