ورزشی
میزان
۱۴۰۰/۱۰/۲۲ ۱۳:۳۹:۲۳
رستمی: از المپیکی‌ها تقدیر شد، از پارالمپیکی‌ها نه
رستمی: از المپیکی‌ها تقدیر شد، از پارالمپیکی‌ها نه
دارنده مدال طلای پاراوزنه‌برداری توکیو گفت‌: از مسئولان انتظار داشتیم که اگر قرار بود تقدیری انجام شود، ورزشکاران در کنار هم دیده می‌شدند و تبعیض قائل نمی‌شدند.
میزان

روح‌الله رستمی، عضو تیم ملی پاراوزنه‌برداری و دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو، با انتقاد از تبعیض موجود بین ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی، اظهار داشت: ورزشکاران پارالمپیکی هم برای بالا بردن پرچم ایران زحمت زیادی می‌کشند، اما در کمال ناباوری به راحتی نادیده گرفته می‌شوند. در صورتی که باتوجه به شرایطی که داریم و شغلی برای تأمین هزینه‌های زندگی نداریم، توجه به ما باید بسیار بیشتر از افراد سالم باشد.
وی ادامه داد: در حالی که قرار بود مسئولان سیاسی و ورزشی استان تهران از مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی تقدیر کنند، اما باز هم شاهد تبعیض هستیم. از ورزشکاران المپیکی تقدیر شد، اما از ما نه. ما نمی‌گوییم چرا از آن‌ها تجلیل می‌شود، بلکه حرف ما این است که ما هم دیده شویم. ۴ ماه است از پارالمپیک توکیو گذشته است، اما هیچ حمایتی از سوی استان تهران نشدیم؛ شرمنده خانواده‌مان هستیم.
قهرمان پاراوزنه برداری توکیو تصریح کرد: مسئولان ورزش به هیچ‌کدام از قول‌هایی که قبل از حضور ما در پارالمپیک دادند عمل نکردند. از طرفی قرار بود قانون استخدامی در مورد قهرمانان المپیک و پارالمپیک اجرایی شود و بدون حضور در آزمون استخدامی به استخدام ادارات دولتی درآیند، اما این هم عملی نشد.
وی ادامه داد: قرار بود مسئولان ورزش تهران، استانداری و هیئت جانبازان و معلولین طی مراسمی از ورزشکاران مدال‌آور در المپیک و پارالمپیک تقدیر کنند، اما فقط از ورزشکاران سالم تقدیر شد. ما حرفی نداریم، اما ما هم زحمت کشیده‌ایم و برای ایران افتخارآفرینی کرده‌ایم. چه بهتر بود ورزشکاران پارالمپیکی هم دیده می‌شدند. از مسئولان انتظار داشتیم که اگر قرار بود تقدیری انجام شود، ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی در کنار هم دیده می‌شدند و تبعیض قائل نمی‌شدند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما