ورزشی
ایران ورزشی
۱۴۰۱/۰۲/۲۷ ۱۱:۰۵:۵۰
دو هفته تا مجمع جنجالی فدراسیون فوتبال؛ بوی عزل دسته جمعی هئیت رئیسه می‌آید
دو هفته تا مجمع جنجالی فدراسیون فوتبال؛ بوی عزل دسته جمعی هئیت رئیسه می‌آید
در فاصله دو هفته مانده تا برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال، حکم کمیته اخلاق مبنی بر محرومیت دو ساله شهاب عزیزی‌خادم، کشمکش‌های بسیاری درباره برگزاری مجمع و محوریت آن به وجود آورده است.
ایران ورزشی

 

عزیزی‌خادم می‌خواهد در مجمع حاضر شود
یکی از مهم‌ترین مواردی که در دستور جلسه مجمع آمده بود و امروز با اعلام حکم محرومیت عزیزی‌خادم درباره‌اش بحث‌های بسیاری مطرح می‌شود، تصمیم‌گیری درباره عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم است.  
از قرار معلوم، عزیزی خادم بعد از انتشار رأی کمیته اخلاق و اطمینان از حکم محرومیتش، آن را غیرقانونی می‌داند و در نتیجه به هر قیمتی قصد حضور در مجمع را دارد، موضوعی که با دیدگاه‌ها و رفتارهای سابق او نسبت به آرا و جایگاه کمیته اخلاق در تضاد آشکار است.»
همین موضوع باعث شده حسن کامرانی‌فر در این رابطه و درباره حکم صادر شده از سوی کمیته اخلاق از فیفا استعلام بگیرد که پاسخ این استعلام هم در نوع خود می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد.
تصمیم‌گیری درباره عزل ارکان فدراسیون
اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد عزل ارکان فدراسیون فوتبال، یکی از موارد دستور جلسه مجمع 10 خرداد ماه است. تا کنون درخواست عزل 5 تن از اعضای هیأت رئیسه به دبیرکل فدراسیون رسیده است. میرشاد ماجدی، احسان اصولی، مهرداد سراجی، احمدرضا براتی و طهمورث حیدری افرادی هستند که اعضای مجمع درخواست عزل آنها را ارائه داده‌اند و قرار است در این رابطه در مجمع تصمیم‌گیری شود.
عزیزی‌خادم هم که بنا به حکم کمیته اخلاق دو سال محروم شده و شهره موسوی به‌دلیل اینکه در بازداشت است و دارای سوءپیشینه، خود به خود باید از هیأت رئیسه کنار گذاشته شود.
 از بین خداداد افشاریان و بهرام رضاییان هم که رضاییان دیگر نمی‌تواند نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها در هیأت رئیسه باشد چون در حال حاضر مدیریت هیچ باشگاهی را برعهده ندارد. با این حساب معلوم نیست تکلیف هیأت رئیسه و سرپرست فدراسیون فوتبال بعد از این مجمع چه باشد؟
آیا مجمع به اتفاق به عزل این افراد رأی خواهد داد؟ با توجه به اینکه همین حالا هم جلسات هیأت رئیسه با دردسر رسمیت پیدا می‌کند، در صورت عزل هر یک از آنها چه تصمیمی برای هیأت رئیسه گرفته خواهد شد؟
جنجالی که انتظار مجمع را می‌کشد
این‌طور که شنیده می‌شود، گویا تغییراتی که انتظار فدراسیون فوتبال را می‌کشد، بنیادی‌تر از آن است که امروز می‌توان تصور کرد. تنها موضوع مبهم این است که معلوم نیست در بحبوحه جام جهانی و شلوغی فدراسیون برای برنامه‌ریزی درباره تیم ملی، چطور می‌خواهند تاریخی برای رأی‌گیری و انتخاب اعضای جدید هیأت رئیسه یا سرپرست مشخص شود؟ آن هم حالا که نه میرشاد ماجدی از خطر عزل در امان است و نه هیچ یک از اعضای دیگر هیأت رئیسه.
رسیدگی به وضعیت ارکان مستقل فدراسیون؟
با اینکه در دستورجلسه مجمع به تعیین تکلیف درباره حسابرس و بازرس مستقل اشاره شده است و قرار است سرپرست جدیدی برای خزانه‌داری انتخاب شود اما تأکید بر استمرار فعالیت ارکان قضایی تا مجمع بعدی، آن هم بعد از حکم‌های اخیر کمیته انضباطی، استیناف و اخلاق یکی دیگر از موارد قابل تأمل دستور جلسه مجمع به حساب می‌آید. 
هرچند که تعیین تکلیف صورت‌های مالی تلفیقی و ارائه گزارش صورت‌های مالی و حسابرس و بازرس از موارد مثبت دستورجلسه به حساب می‌آید. به شرطی که اعضای مجمع هوشیارانه این گزارش‌ها را رصد کنند!

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما