بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۰/۰۲ ۰۹:۵۱:۰۸
تعریف و تمجید اون از روابطش با چین
تعریف و تمجید اون از روابطش با چین
براساس گزارش امروز (پنج‌شنبه) رسانه دولتی کره‌شمالی، کیم جونگ اون از سفیر در حال کناره‌گیری چین بابت کمک به ارتقای مناسبات پیونگ‌یانگ و پکن تجلیل کرد.
ایسنا

به گزارش رویترز، اظهارات کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی از طریق چوئه ریونگ هائه، مقام ارشد حزب حاکم کارگران این کشور به لی لینجون، سفیر چین که پس از هفت سال این پست را ترک کرد، منتقل شد. لی همچنین با کیم توک هون، نخست‌وزیر کره‌شمالی ملاقات کرد.
مقام ارشد حزب حاکم کره‌شمالی به نماینده چین گفت، کیم جونگ اون از این سفیر بابت کمک موفقیت‌آمیزش در چندین نشست چین – کره‌شمالی در هفت سال گذشته که موجب شد روابط دوستانه‌ای میان دو طرف و دو کشور برقرار بماند، تقدیر کرد.  
به گفته این مقام، رهبر کره‌شمالی بسیار خرسند است که مناسبات با چین وارد یک دوره شکوفایی تازه تحت هدایت احزاب حاکم بر هر کدام از این کشورها شده است.
خبرگزاری دولتی کی‌سی‌ان‌ای کره‌شمالی گزارش داد، لی لینجون از نماینده پیونگ‌یانگ خواست تا مراتب قدردانی خودش را به کیم جونگ اون منتقل کند و به مردم کره‌شمالی بابت "پیشرفت در همه زمینه‌های سازندگی سوسیالیستی" تبریک گفت.
چین اصلی‌ترین متحد کره‌شمالی از زمان امضای پیمانی در ۱۹۶۱ است و تحریم‌های بین‌المللی که بابت برنامه هسته‌ای و موشکی پیونگ‌یانگ اعمال شدند، موجب شد تا اتکای این کشور به پکن در زمینه تجارت و دیگر کمک‌ها افزایش یابد. از زمان انتصاب لی در سال ۲۰۱۵، مناسبات این دو کشور شاهد فراز و نشیب‌های مهمی بوده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما