فرهنگی
فارس
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۰:۴۵:۲۱
شبکه قرآن و معارف سیما اچ دی می شود
شبکه قرآن و معارف سیما اچ دی می شود
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی طی بازدید از بخش های مختلف تولید، فنی و آرشیو شبکه قرآن و معارف سیما از فرایند HD سازی این شبکه در آینده نزدیک خبر داد.
فارس

علیدادی معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما از بخش های مختلف شبکه قرآن و معارف سیما از جمله استودیوهای قدر و غدیر، سرور، باکس های مونتاژ و آرشیو بازدید بعمل آورد و با مدیران و همکاران بخش های تولیدی و فنی گفت وگو کرد.

علیدادی ضمن ابراز خرسندی پیشرفت های فنی شبکه قرآن و معارف سیما، از فرایند HD سازی در چند ماه آینده این شبکه خبر داد و افزود: با توجه به عملکرد مناسب و پیگیری های صورت گرفته، این  فرایند در دستور کار قرار دارد و امید است با توجه به وجود زیرساخت های مناسب در استودیو و مراحل تولید برنامه که مدتهاست طبق استانداردهای حرفه ایی در شبکه قرآن انجام شده است ، بتوانیم به سرعت برای مخاطبین شبکه قرآن و معارف سیما، خروجی آنتن را با کیفیت DH ارسال نماییم.

معاون توسعه و فناوری در دومین بازدید خود از شبکه قرآن و معارف سیما ضمن ابراز رضایت از ضبط HD برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما افزود: در حال حاضر ۱۴ شبکه بصورت HD فعالیت دارند که ۳ شبکه دیگر از جمله شبکه قرآن و معارف سیما با تامین زیرساخت ها و آماده سازی رژی و استودیوهای آن در آینده نزدیک  به آنها ملحق خواهند شد.

در ابتدای این جلسه جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به نتایج بازدید سال گذشته علیدادی از شبکه قرآن و معارف سیما گزارشی از روند DH شدن بخش های مختلف شبکه ارائه کرد.

وی ضمن تشکر از تلاش همکاران معاونت فنی در طراحی و اجرای اتوماسون صوت و تصویر اطلس گفت : در این سامانه فرایند ارسال برنامه از گروه های تولیدی تا پخش و اتصال آن به کنداکتور و EPG به راحتی وآسانی انجام می شود.

در ادامه جلسه گزارشی از فعالیت های دو ساله شبکه قرآن و معارف سیما ارائه و مدیران واحدهای مختلف، بخشی از مشکلات فنی خود را در رابطه با دریافت و ارسال برنامه های زنده و تولیدی با معاون محترم فنی در میان گذاشتند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما