اجتماعی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۱۱:۴۵:۰۷
برگزاری دو نوبت کنکور سراسری فقط برای دروس تخصصی
برگزاری دو نوبت کنکور سراسری فقط برای دروس تخصصی
رئیس سازمان سنجش از برگزاری ۲ نوبت کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۲ خبر داد.
باشگاه خبرنگاران جوان

پور عباس، رئیس سازمان سنجش در نشست خبری گفت: کنکور ۱۴۰۲ با ۶۰ درصد تأثیر قطعی آزمون سراسری و ۴۰ درصد تأثیر سوابق تحصیلی در ۲ نوبت برگزار می‌شود.

به گفته وی نوبت اول آزمون سراسری به شیوه جدید در اواخر دی ۱۴۰۱ و نوبت دیگر آزمون تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و اعلام نتایج در شهریور خواهد بود.

پورعباس افزود:  از عصر فردا سامانه ثبت نام آزمون سراسری باز خواهد شد و برای اولین بار سیستم جامع را راه اندازی کرده ایم که  در سیستم فضایی را برای داوطلبان ایجاد کرده ایم که به وسیله آن  متقاضی توانسته است  مراحل مختلف ثبت نام و غیر را نگاه و بررسی کند.

او گفت: آزمون در دو نوبت صبح و عصر با توجه به کاهش بیماری کرونا انجام خواهد شد. نوبت دوم کنکور به عنوان تکرار است و هر نوبت شرکت در آزمون یک نمره کل برای دروس اختصاصی فراهم می کند که دو سال برای داوطلبان اعتبار دارد و بر اساس آن می توانند  انتخاب رشته کنند.

او ادامه داد: پذیرش داوطلبان یکبار بیشتر در سال نخواهد بود. ۴۰ درصد تاثیر قطعی سابقه و ۶۰ درصد نمره آزمون است.

او افزود: تمام داوطلبان بابد یک شماره تلفن همراه داشته باشند و برلی هر بار قابل استفاده است و پروفایل داوطلبان بر اساس این شماره تلفن است. هنگامی افراد مدارک را برای ثبت نام ارسال می کنند برای دفعات بعدی لزومی به ارسال مجدد  ندارند. داوطلبان بابد در خصوص ثبت معدل دقت کافی کنند زیرا در صورت مغایت منجر به حذف داوطلبان از کنمور خواهد بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما