سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۰:۴۶:۲۸
رونمايي از کار بزرگي که نيروي دريايي ارتش انجام داد
رونمايي از کار بزرگي که نيروي دريايي ارتش انجام داد
فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: ناوگروه ۷۵ سه اقيانوس را پشت سرگذاشته است و ما توانستيم با يک محصول تمام ايراني به نام ناوشکن سهند از سه مسير دريايي بسيار خروشان عبور کنيم.
ایسنا

به گزارش  ارتش، امير دريادار شهرام ايراني با حضور در استوديو خبري ۲۱ سه شنبه شب شبکه يک سيما درباره اهميت سفر بزرگ دريايي و اقيانوسي اظهار کرد: ناوگروه ۷۵ سه اقيانوس را پشت سرگذاشته است و ما توانستيم با يک محصول تمام ايراني به نام ناوشکن سهند از سه مسير دريايي بسيار خروشان عبور کنيم؛ يعني اقيانوس اطلس که جزو اقيانوس‌هاي وحشي دنيا محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: اين دستاورد را هيچ کسي باور نداشت و دشمنان ما در مسير به دنبال اين بودند که آيا اين سفر به آخر خواهد رسيد يا نه؟

امير دريادار ايراني گفت: مهمترين دستاورد اين سفر خود باوري بود که امروز به آن رسيديم و جوانان ما حاصل تلاش خودشان را مي‌بينند که با اقتدار و افتخار يک مسير طولاني ۴۵ هزار کيلومتري را با صلابت طي کردند و به سلامت به آب‌هاي سرزمين بازگشتند.

وي درباره لزوم انجام اين ماموريت هم افزود: حدود ۹۰ درصد تجارت ما از طريق دريا انجام مي‌شود و دريا امروز هم توسط بازيگران فرا منطقه‌اي و بعضاً توسط تروريسم دريايي تهديد مي‌شود و اين محور که محور اقتصادي ما مي‌باشد مورد تهديد بوده است.

فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان کرد: ما به تمام دريانوردان خودمان اين ايمني و امنيت را تقديم مي کنيم و حضور دائمي ما موجب شده دشمنان نتوانند کوچکترين خللي در مسير اقتصادي ما ايجاد کنند؛ حتي تروريسم دريايي به عقب رانده شده است و امروز با افتخار اعلام مي‌کنيم به عنوان يک کشور مستقل توانستيم خطوط مواصلاتي خودمان را در امنيت کامل باز نگه داريم و شناورها و تجارت ما در حوزه دريا با موفقيت درحال انجام است.

وي درباره اهميت اين سفر از نظر فني گفت: دشمنان هنوز ايراني‌ها را نشناخته‌اند و يک ايراني هميشه در يک شرايط سخت توانمندي خود را نشان مي‌دهد؛ ما کل اين مسير را که طي کرديم از کنار ۵۵ کشور عبور کرديم و هيچگاه نيازمندي اين را نداشتيم که به بندري مراجعه کنيم و خواسته‌اي داشته باشيم کما اينکه تمام شناورهاي بيگانه که در منطقه فعاليت مي‌کنند از بنادر کشورها براي تامين نيازمندي‌هايشان استفاده مي‌کنند.

وي ادامه داد: در تجهيزات فني اشکال پيش مي‌آيد، اما بر طرف کردن آن مهم است که حاصل آموزش، توانمندي و مهارت کارکنان بوده است.

اميردريادار ايراني گفت: در کل اين مدت، پديده شوم کرونا وجود داشت. ناوگان‌هايي که خيلي ادعاي توانمندي داشتند شناورهايشان از حرکت ايستادند و در بنادر پناه بردند که مشکل بهداشتي خودشان را حل کنند، اما ما هيچ مشکلي نداشتيم و همه همرزمان ما به سلامت بازگشتند.

وي خاطر نشان کرد: امروز ديگر اقيانوس هند براي ما، ماموريت عادي و روزانه محسوب مي‌شود و ما حتماً در هر مسيري که لازم باشد حضور پيدا مي‌کنيم، چون توانمندي آن را داريم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما