بین الملل
مهر
۱۴۰۱/۰۴/۱۰ ۱۱:۱۶:۵۶
کره شمالی: ورود اجسام آلوده از کره جنوبی عامل شیوع کرونا است
کره شمالی: ورود اجسام آلوده از کره جنوبی عامل شیوع کرونا است
کره شمالی همسایه جنوبی خود را بدلیل شیوع کرونا سرزنش کرد و نسبت به ورود اجسام و وسایل خارجی آلوده از مرزهای این کشور با کره جنوبی هشدار داد.
مهر

به نقل از رویترز، کره شمالی روز جمعه با سرزنش همسایه جنوبی خود در جریان همه گیری کرونا، همچنین اعلام کرد که اولین شیوع کووید -۱۹ در این کشور با لمس «چیزهای بیگانه» در نزدیکی مرز با کره جنوبی آغاز شد.

مقامات کره شمالی همچنین از مردم خواسته اند که با هوشیاری و احتیاط کامل با چیزهای بیگانه که توسط باد و سایر پدیده‌های اقلیمی و بالون‌ها در مناطق در امتداد خط مرزی قرار می‌گیرند، برخورد کنند.

خبرگزاری دولتی کره شمالی در این ارتباط گزارش داد که یک سرباز ۱۸ ساله و یک کودک پنج ساله مبتلا به کرونا در ابتدا با وسایل ناشناس در تپه‌ای در اطراف پادگان‌ها و محله‌های مسکونی در شرق شهرستان کومگانگ تماس گرفتند و سپس تست کرونای آن‌ها مثبت شده است.

هشدار کره شمالی نسبت به لمس وسایل و چیزهای ناشناس در مرز با کره جنوبی در حالی است که فراریان کره شمالی در کره جنوبی برای چندین دهه بالن‌هایی حامل اعلامیه‌ها و کمک‌های بشردوستانه را از مرزهای به شدت تحت کنترل کره شمالی عبور می‌دهند تا این بالون‌ها به دست شهروندان کره شمالی برسد.

شیوع کرونا در کره شمالی دو سال دیرتر از دیگر کشورها رخ داد، اما به تازگی مقامات کره ای اعلام کرده اند که نشانه‌هایی از فروکش کردن موج شیوع کرونا وجود دارد.

کره شمالی روز جمعه ۴۵۷۰ نفر دیگر را با علائم تب گزارش کرد و گفت که تعداد کل بیماران تب دار از اواخر آوریل به ۴میلیون و ۷۴ هزار نفر رسیده است. بیماری تب، یکی از نشانه‌های اولیه ابتلاء به کرونا به شمار می‌رود.

 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما