بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۳:۲۸:۰۱
قدردانی فرانسه از رئیس‌ امارات برای سفر به این کشور
قدردانی فرانسه از رئیس‌ امارات برای سفر به این کشور
سیاستمداران فرانسوی از رئیس‌ امارات برای انتخاب سفر به فرانسه به عنوان اولین سفر بین‌المللی قدردانی کردند.
باشگاه خبرنگاران جوان

چندین سیاستمدار فرانسوی از «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس‌ امارات، به دلیل انتخاب فرانسه به عنوان اولین سفر بین‌المللی خود، قدردانی کرده‌اند.

به گزارش خلیج تایمز، این سیاستمدارن تاکید داشتند که قدردان تصمیم او هستند و این سفر بسیار برایشان محترم است.

به گفته «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک امارات، شیخ محمد بن زاید امروز (دوشنبه) ۱۸ ژوئیه به فرانسه سفر خواهد کرد و «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، در پاریس میزبان او خواهد بود تا در مورد معاملات دوجانبه رایزنی کنند.

رئیس گروه مرکز در پارلمان فرانسه هم به خبرنگاران گفت: «ما از محمد بن زاید آل نهیان سپاسگزاریم که فرانسه را به عنوان مقصد اولین سفر خارجی خود پس از رسیدن به این مقام انتخاب کرد. شیخ محمد میهمان عزیزی برای ما است و پیشتر زمانیکه او هنوز ولیعهد ابوظبی بود در سفرش به فرانسه با او بیشتر آشنا شدیم.»

این مقام در ادامه افزود: «روابط فرانسه و امارات متمایز و موفق است، ما با دوستان اماراتی خود در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد، دفاع، فرهنگ، حفاظت از میراث و آب و هوا مشارکت قوی و محکمی داریم و فرهنگ را سنگ بنای این روابط می‌دانیم.»

«ژان ویکتور» نماینده پارلمان فرانسه، نیز سفر دولتی محمد بن زاید آل نهیان به فرانسه را ستود و آن را تاریخی توصیف کرد و گفت: «آخرین سفر رسمی او به فرانسه در سال ۱۹۹۱ بود و تحولات بزرگی در فرانسه ایجاد کرد امروز هم سفر او با تحولات بزرگی همراه خواهد بود.»

او در ادامه افزود: «روابط بین فرانسه و امارات متمایز است. امارات در همه زمینه‌ها حضور و تأثیر زیادی بر تصمیمات بین‌المللی دارد و ما به گام‌های برداشته شده برای مشارکت فرانسه و امارات در همه زمینه‌ها افتخار می‌کنیم.»

در حال حاضر خیابان‌های پاریس در آستانه سفر رسمی محمد بن زاید آل نهیان به فرانسه با پرچم‌های امارات تزئین شده است.

همچنین هفته جاری یک منبع در کاخ الیزه (کاخ ریاست جمهوری فرانسه) اعلام کرد که فرانسه و امارات قرار است قراردادی امضا کنند که براساس آن فرانسه گازوئیل را از امارات دریافت می‌کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما