بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۰۹:۳۹:۲۳
خسارت سنگین شبه‌نظامیان امارات در استان شبوه یمن
خسارت سنگین شبه‌نظامیان امارات در استان شبوه یمن
در درگیری‌های اخیر میان نیروهای صنعاء و نیروهای وابسته به ائتلاف در استان شبوه، تعداد زیادی از نیروهای وابسته به امارات کشته یا زخمی شدند.
فارس

تعداد مجروحان نیروهای وابسته به امارات در استان «شبوه» (تقریبا در جنوب شرقی یمن) در درگیری‌های اخیر آنقدر زیاد بود که بیمارستان‌های شبوه توانایی پذیرش آنها را نداشت و این مجروحان به بیمارستان‌های عدن فرستاده شدند.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، منابع نظامی اعلام کردند، بیش از ۲۶۰ نفر از نیروهای متحد امارات طی ساعت‌های اخیر در حومه شره بیحان کشته یا زخمی شدند و روز گذشته (جمعه) نیز دهها نفر از همین نیروها در عسیلان کشته و بیش از ۱۱۰ نفر دیکر زخمی شدند.

منابع آگاه اعلام کردند، در میان کشته شدگان تعدادی از فرماندهان تیپ موسوم به «العمالقه» نیز دیده می‎شود.

این نیروها در میدان‌های مین یا کمین‌هایی که نیروهای صنعاء ایجاد کرده بودند، افتادند و تعدادی از آنها نیز در نتیجه شلیک موشک کشته شدند.

از سوی دیگر، دو روز پیش (پنجشنبه) نیروهای ویژه امنیتی به عنوان شاخه نظامی حزب «اصلاح» (وابسته به دولت مستعفی) تعدادی از پایگاه‌های خود در استان شبوه را تخلیه کردند.  

بر اساس گزارش منابع قبیله‌ای، خروج نیروهای امنیتی از شهرهای «خوره، مرخه و عزان» باعث شد نیروهای اماراتی از ترس سقوط این مناطق درآن مستقر شوند.

این منابع افزودند، امارات نیروهای دفاعی شبوه را به مرخه خوره فرستاد و تیپپ هشتم نیروهای العمالقه به عزان اعزام شدند.

در همین ارتباط، «علی القحوم» از رهبران جنبش انصارالله در انتقاد از نقش منفی امارات در تخریب یمن، گفت که ابوظبی به دروغ ادعا می‌کند که نیروهای خود را از یمن خارج کرده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما