اجتماعی
همشهری
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ ۲۳:۰۸:۰۵
۵ نکته مهم برای انتخاب عطر ایده‌آل تابستانی | با این روش بی‌نظیرترین رایحه ممکن را داشته باشید
۵ نکته مهم برای انتخاب عطر ایده‌آل تابستانی | با این روش بی‌نظیرترین رایحه ممکن را داشته باشید
عطر و رایحه دلپذیر یکی از وجوهی است که ظاهر شخصیت افراد را نمایان می‌کند و همچنین مهم‌ترین وسیله حفظ بوی خوش بدن در فصل گرماست. به همین خاطر در این مطلب ۶ نکته مهم برای انتخاب عطر ایده‌آل تابستانی را یادآوری کرده‌ایم.
همشهری

تابستان فصل مسافرت و مهمانی و گردش است. شاید یکسری از ملاقات‌ها و قرارهای کاری مهم نیز در این فصل انجام گیرد. عطر یکی از ملزومات حضور در مهمانی‌ها و جلسات کاری است چرا که عطر و رایحه دلپذیر یکی از وجوهی است که ظاهر شخصیت افراد را نمایان می‌کند. همچنین در فصل تابستان بدن تعریق بیشتری دارد و پس از هر بار استحمام نیاز به حفظ بوی خوش بدن احساس می‌شود. عطر مهم‌ترین وسیله حفظ بوی خوش بدن در فصل گرماست. این دلایل و مجموعه‌ای از دلایل دیگر اهمیت انتخاب عطر مناسب برای فصل تابستان را مشخص می‌کند. به گزارش ووگ، در این مطلب به نکاتی درباره انتخاب عطر مناسب در فصل تابستان اشاره کرده‌ایم.

با عطری که دوست دارید شروع کنید؛

چه چیزی بهتر از انتخاب یک رایحه مطلوب که یک خاطره دلنشین را به یادتان می‌آورد. به‌عنوان مثال، اگر علاقه دارید تعطیلات تابستانی خود را در مزرعه‌ای پر از گل و گیاه مانند اسطوخودوس سپری کنید، رایحه‌هایی را انتخاب کنید که می‌تواند یادآور حضور شما در این مکان‌ها باشند. رایحه‌های گلی مانند لیمو، زنبق، مگنولیا و سدر، چوب صندل و عنبر بهترین گزینه برای شما هستند. انتخاب چنین عطرهایی نه‌تنها شما را به روزهای گذشته بازمی‌گرداند بلکه روحیه شما را صرف‌نظر از موقعیت مکانی که در آن قرار دارید، بالا می‌برد.

وقتی نوبت به انتخاب در صنعت عطر می شود، درک غلظت و نحوه عملکرد برای دو شاخه کلی از عطرها، یعنی«او د پارفوم» Eau De Parfum (EDP) و «او دتوالت»Eau De Toilette (EDT) مفید است. پریانش دوبی، مدیر ارشد بازاریابی، «تارز بیوتی»، توصیه می کند: «اودتوالت» گزینه بهتری برای تابستان است زیرا در تولید او دتوالت‌ها از ۵ الی ۱۵ درصد اسانس روغنی معطر استفاده می‌شود که جلوه‌ای مطبوع و سبک می‌دهد." برعکس، یک «اودو پارفوم» حاوی بین ۱۵ تا ۳۰ درصد غلظت روغن معطر است که آن را برای هوای گرم نسبتا سنگین می‌کند. اکنون که تفاوت کلیدی در وضعیت آن‌ها را می‌دانید، بین غلظت‌ها بر اساس عملکرد انتخاب کنید، به عنوان مثال، یک «اودوتوالت» سبک‌تر برای یک روز در دفتر کار و یک «اودو پارفوم» قوی برای میهمانی به خوبی کار می‌کند.

روزها را با رایحه‌های گلی و سبز، سبک نگه دارید؛

در روزهای ملایم استفاده از رایحه‌هایی که در محدوده بوی گل‌های ساحلی و عجیب و غریب قرار می‌گیرند، توصیه می‌شود، رایحه‌های تندتر و عمیق‌تر مانند چرم و مخمل توصیه نمی‌شود. دکتر بلوسوم کوچهار، رایحه‌درمانگر و بنیانگذار Blossom Kochhar Aroma Magic می‌گوید: به دنبال عطری باشید که خلق و خوی شما را تقویت کند و طراوت‌بخش و آرام‌بخش باشد. برای ساخت عطر، گل رز، وانیل، چوب صندل، شکوفه پرتقال، ماندارین، یاس، لیمو، ترنج یا گیاهان سبزتر رزماری و نعناع را امتحان کنید.

تست بو کردن و اسپری کردن؛

۵ نکته مهم برای انتخاب عطر ایده‌آل تابستانی | با این روش بی‌نظیرترین رایحه ممکن را داشته باشید

وقتی نوبت به خرید عطر می رسد، تست بوییدن و اسپری کردن روی دست را امتحان کنید. بطری را بو کنید و احساسات خود را درک کنید، برای اینکه بیشتر احساس کنید، آن را روی مچ دست خود به عنوان آزمایش بمالید و کمی به آن فرصت دهید تا اسانس آن جذب پوست دست شود. دکتر کوچهار می گوید، رایحه‌های میانی و پایه برجسته تر هستند. برای تصمیم گیری در مورد عطر تابستانی بعدی خود به آنچه حواس‌تان به شما می گویند اعتماد کنید.

رایحه‌های لایه‌بندی شده را برای رسیدن به رایحه خاص خود درنظر بگیرید. در لایه‌بندی عطر، عطرهای متعدد روی یکدیگر اسپری می‌شوند تا رایحه‌ای بسیار منحصر به فرد و خاص ساخته شود. اگر دلتان می‌خواهد عطر شما بی‌نظیرترین رایحه ممکن را داشته باشد، حتما لایه‌بندی عطر را امتحان کنید. برای لایه‌بندی قاعده کلی این است که با خانواده عطرهای مکمل همراه شوید. به‌عنوان مثال، رایحه‌های شیرین وانیل و کارامل به خوبی با عطرهای تابستانی گلی مانند گل رز و یاس هماهنگ می‌شوند. از سوی دیگر، رایحه‌های مرکبات که در نارنگی نیز وجود دارد، در ترکیب با رایحه‌های تند مانند دارچین، جوز هندی و فلفل به خوبی عمل می‌کند؛ به این صورت می‌توانید خاص‌ترین رایحه را بسازید.

 

 

 

 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما