اقتصادی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۷/۲۵ ۱۰:۵۹:۱۳
غول صنعتی خاورمیانه بیدار شد؛ هپکو دوباره نفس می‌کشد
غول صنعتی خاورمیانه بیدار شد؛ هپکو دوباره نفس می‌کشد
در ۱۰ سالی که هپکو در کمال ناباوری به گِل نشسته بود، تلاش بسیاری از رسانه ها بر انعکاس مشکلات، اعتراضات و احقاق حقوق کارگران این شرکت و البته پیگیری مشکلات و چالش هایش متمرکز بود.
ایسنا


۱۰ سال تمام رسانه های استان مرکزی و ملی تمرکز خود را بر چالش های این شرکت مصروف کردند تا بلکه توجهات به هپکو جلب شود و چاره ای جلوی پای آن گذاشته شود و روزی برسد که به جای خبر اعتراضات کارگری و بدهی های پی در پی و دست به دست شدن های بیهوده، خبر به چرخش افتادن دوباره چرخ این صنعت عظیم را منتشر کنند.
۱۰ سال از همه این تلاش ها گذشته است و بالاخره آوای گوش‌نواز تولید در جان غول صنعتی خاورمیانه پیچیده و حالا هپکو با تمام قوا به دنبال عرضه کردن خود در سطح کشور است.

از زمانی که هپکو به تامین اجتماعی واگذار شد و تیم مدیریتی جدیدی از کارکنان سال های نه چندان دور ولی بسیار طلایی، در این شرکت روی کار آمدند، امید به هپکو بازگشت و اتفاقا این تیم با تاکید بر توان تولید هپکو، همه تلاش خود را صرف اعتمادآفرینی برای این شرکت کرده است.
حالا صدای حیات در هپکو پیچیده و انتشار خبر عقد قراردادهای میلیاردی در هپکو این نوید را می دهد که او بر روی ریل تولید قرار گرفته و حالا می توان با نمایش توانمندی های این شرکت، هپکوی ۶۸ را دوباره احیا کرد.

هپکویی سال های سختی را گذراند، سال هایی که تنها با تولید غلطک روز خود را شب می کرد و کارگرانش دل خوشی از آن اوضاع نداشتند، ولی امروز با اعتماد به نفس کامل اعلام می کند که توان ساخت سری دامپتراک از ۴۰ تا ۱۰۰ تن، تراک از ۴۵ تا ۶۰ تن و بیل از ۲۲ تا ۷۵ تن را دارد و این امر می تواند نقطه عطفی برای این شرکت و البته حوزه معدن و راه کشور باشد، کافی است توانمندی شرکت در تولید انواع ماشین آلات نمایش داده شود.

ماهیت هپکو، تولید ماشین آلات معدنی است

قائم مقام مدیرعامل شرکت هپکو در گفت و گو با ایسنا در خصوص توانمندی های این شرکت در تولید انواع ماشین آلات اظهار کرد: هپکو در زمان راه اندازی در سال ۱۳۵۱، با هدف تولید ماشین آلات برای بخش معدن شکل گرفت.

علیرضا میقانی با بیان اینکه این شرکت در زمان راه اندازی متعلق به برادران رضایی صاحب معدن مس سرچشمه بوده است و به همین دلیل برای تولید ماشین الات معدنی به بهره برداری رسید و در واقع پتانسیل اصلی هپکو در بخش معدن است، گفت: سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۸ با آغاز طرح توسعه هپکو، ماشین آلات و تجهیزات طوری انتخاب شدند که ماشین الات بخش معدن و مورد نیاز کشور تولید شوند.

هپکو؛ توانمند در تولید دامپتراک ۲۳۰ تن
وی تصریح کرد: حداکثر دامپتراکی که می تواند در بخش معدن کشور مورد استفاده قرار گیرد ۲۴۰ تن است، بخش اتاق بار این ماشین حدود ۳۶ تن است و کرین هایی که روی این ماشین نصب می شود بالای ۵۰ تن است، در واقع هپکو امکان تولید دامپتراک تا رنج ۲۳۰ تن را دارد، اما آنچه امروز در کشور موجود است و مورد استفاده قرار می گیرد دامپتراک ۱۰۰ تن، تراک های ۶۰ و ۶۵ تن و بیل های حدود ۸۰ تن است و با توجه به ظرفیت، توان و دانش فنی هپکو این ماشین آلات به راحتی قابلیت تولید در این واحد صنعتی را دارند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما