بین الملل
مهر
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۰۸:۱۰:۲۴
ترامپ: هیولاهای شرور اتاق پسرم را زیر و رو کردند
ترامپ: هیولاهای شرور اتاق پسرم را زیر و رو کردند
رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جمع هوادارانش جزئیات جدیدی از نحوه هجوم اخیر نیروهای پلیس فدرال این کشور (اف‌بی‌آی) به اقامتگاهش در ایالت فلوریدا را بیان کرد.
مهر

به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در جمع هوادارانش در ایالت پنسیلوانیا گفت نیروهای اف‌بی‌ای و دستگاه قضایی این کشور «هیولای شروری» هستند که تحت کنترل چپ‌های رادیکال قرار دارند.

این اولین سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش پس از هجوم نیروهای اف‌بی‌آی به محل اقامتش در ایالت فلوریدا است. وی درباره نحوه تفتیش منزلش افزود: به بهانه‌های ساختگی کمدها، کشوها و همه چیزِ بانوی اول (ملانیا ترامپ) را زیرورو کردند و حتی در حرکتی عمیقاً زشت اتاق پسر ۱۶ ساله‌ام را گشتند…همه چیز را به هم ریختند و از حالت قبلی خود خارج کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر به انتقاد از سیاست‌های دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخت و گفت: او (بایدن) دشمن آمریکاست. چپ رادیکال (دموکرات‌ها) دشمن اصلی دموکراسی است و نه جناح راست (جمهوری‌خواهان).

مأموران اف‌بی‌آی هشتم آگوست (۱۷ مرداد) به عمارت ترامپ موسوم به «مار-ئه-لاگو» در فلوریدا یورش بردند و ۳۳ جعبه اسناد از جمله ۱۱ مجموعه سند محرمانه را از محل اقامت وی توقیف کردند. به نوشته نیویورک تایمز، ترامپ دست کم ۳۰۰ فقره اسناد طبقه‌بندی‌شده را به عمارتش برده بود.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، از مجموع ۳۳ جعبه توقیف‌شده، ۲۶ موردی که وزارت دادگستری آمریکا آنها را «محتویات ضبط‌شده از اتاق انباری» نامیده، حاوی اطلاعاتی از جمله بریده جراید از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰، سه فقره سند با عنوان «فوق محرمانه»، یک جلد کتاب و همچنین یک هزار و ۸۴۱ سند و عکس دولتی بدون برچسب طبقه‌بندی بوده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما