بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۱۳:۰۱:۰۷
تیراندازی جمعی در آمریکا 9 قربانی گرفت
تیراندازی جمعی در آمریکا 9 قربانی گرفت
طبق اعلام پلیس آمریکا، در سه تیراندازی جمعی یکشنبه در این کشور، 9 نفر کشته شدند.
فارس

به گفته پلیس آمریکا، یک مرد مسلح یکشنبه (۲۸ اوت) در تیراندازی کور در دیترویت که حدود ۲.۵ ساعت طول کشید، سه نفر را کشت و یک نفر دیگر را زخمی کرد.

به نوشته وبگاه خبری «آکسیوس»، اداره پلیس دیترویت در بیانیه‌ای نوشت: «نکات حیاتی» پلیس را به دستگیری یک مظنون در عصر یکشنبه پس از جستجوی اف‌بی‌آی، اداره «الکل، دخانیات، اسلحه‌های گرم و مواد منفجره» و وزارت امنیت داخلی سوق داد.

حمله دیترویت یکی از حداقل دو تیراندازی جمعی مرگباری بود که یکشنبه رخ داد. در یک مورد دیگر، پلیس گفت مردی در هیوستون به پنج مستأجر در یک بلوک آپارتمانی تیراندازی کرد و سه نفر را کشت و واحدها را آتش زد. یک مظنون در این تیراندازی دستگیر شده است.

در همین حال، پلیس «بِند» اورگان اعلام کرد که تیراندازی در یک خواربارفروشی در عصر یکشنبه دو کشته برجای گذاشت. در بیانیه اداره پلیس گفته شده «پلیس جسد یک فرد دیگر را که گمان می‌رود عامل تیراندازی باشد، در فروشگاه پیدا کرد».

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا باعث وقوع خشونت‌های مسلحانه و تیراندازی در سراسر این کشور است که هر روز قربانی می‌گیرد. هر چند سالهاست که بسیاری از آمریکایی‌ها با اعتراض به آزادی حمل و مالکیت سلاح در این کشور خواستار اصلاح قوانین کشورشان در این زمینه هستند، اما لابی سلاح به قدری در این کشور قدرتمند است که کنگره تاکنون اقدام ملموسی برای محدود کردن حمل سلاح در ایالات متحده انجام نداده است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا چندی قبل گفت که افزایش موارد تیراندازی در این کشور مستلزم اتخاذ «اقدامات معقول» از سوی سران این کشور است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما