ورزشی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۲/۰۴/۰۲ ۱۹:۵۶:۱۷
لیگ ملت های والیبال؛ شکست شاگردان عطایی مقابل تیم ملی آمریکا
لیگ ملت های والیبال؛ شکست شاگردان عطایی مقابل تیم ملی آمریکا
شاگردان عطایی در چارچوب رقابت های لیگ ملت های والیبال، مقابل آمریکا شکست خوردند.
باشگاه خبرنگاران جوان

سومین بازی هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به میزبانی روتردام هلند عصر امروز با پیگیری دیدار دو تیم ایران و آمریکا برگزار شد.

ملی‌پوشان والیبال در هفته دوم رقابت‌ها یک پیروزی مقابل آلمان و یک شکست مقابل ایتالیا به دست آوردند. در مقابل تیم آمریکا هر دو بازی خود را در هفته دوم رقابت‌ها مقابل تیم‌های چین و صربستان به پیروزی رسید.

دیدار دو تیم آمریکا و ایران از جهات گوناگون اهمیت زیادی داشت چرا که پیروزی هر کدام از دو تیم شانس صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را افزایش می‌داد. البته کارشکنی آمریکایی‌ها شرایط را برای تیم ملی ایران سخت کرد؛ چرا که هنوز تکلیف ویزای بازیکنان تیم مشخص نیست و با وجود پیگیری‌های فدراسیون جهانی، اما ایمیلی مبنی بر ریجکت شدن برخی بازیکنان به فدراسیون والیبال ارسال شده و همین موضوع به لحاظ روحی و روانی بازیکنان را پیش از این دیدار حساس بهم ریخت.

ترکیب ایران مقابل آمریکا

بهروز عطایی برای این دیدار سید محمد موسوی، محمد، ولی زاده، محمدطاهر وادی، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیل نژاد و محمدرضا حضرت پور را به میدان فرستاد. مردان والیبال ایران با لباس سرمه‌ای و سفید برای لیبرو‌ها برابر شاگردان «جان اسپرا» در تیم آمریکا به میدان رفتند.

ست اول؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود آمریکا

هر چند بازی در امتیازات اول مساوی پیش رفت، اما تیم ایران با خراب کردن چند سرویس پی در پی، باعث شد آمریکایی با فاصله سه امتیاز پیش بیافتند که شاگردان عطایی به سرعت این فاصله را جبران کردند.  دومین وقت استراحت در امتیاز ۱۹ بر ۱۷ به سود آمریکا، توسط سرمربی تیم ایران گرفته شد.

در ادامه شاهد یک رالی جذاب بین دو تیم بودیم که به یک امتیاز برای ایران همراه بود. اولین درخواست ویدئو چک توسط بهروز عطایی صورت گرفت که مورد تأیید قرار نگرفت. در ادامه سرمربی آمریکا جواب ویدئو چک ناموفق ایران را داد، پس از آن عطایی دوباره در امتیاز ۲۱ درخواست ویدئو چک داشت که این بار هم ناموفق بود. در لحظات پایانی بازی در حالی که بازی به صورت پایاپایی پیش می‌رفت، خطای تور حضرت پور باعث شد این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ به سود آمریکا به پایان برسد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود آمریکا

در ست دوم آمریکایی‌ها شروع طوفانی داشتند و اشتباهات وادی و شریفی باعث شد آن‌ها چندین امتیاز جلو بیافتند. کار با نتیجه ۱۰ بر ۸ به سود آمریکا پیش رفت تا اولین وقت استراحت توسط سرمربی تیم ملی ایران گرفته شود.

سرویس‌هاس بازیکنان آمریکا کابوس شاگردان عطایی شد و آمریکا با فاصله امتیاز زیاد تیم برتر میدان بود. ویدئو چک بی حاصل برای ایران کاری از پیش نبرد و همچنان آمریکا با امتیاز ۲۱ بر ۱۴ تیم برتر میدان بود.

در حالی که آمریکایی‌ها با عملکرد خوب به امتیاز ۲۴ رسیده بودند بازیکنان ایران با دو امتیاز پی به امتیاز ۱۸ رسیدند، اما امریکایی‌ها با یک امتیاز تیم برتر میدان شدند تا این دیدار هم با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود آن‌ها به پایان برسد.

ست سوم؛  ۲۵ بر ۲۳ به سود آمریکا

در حالی که ست دوم با نتیجه ناامیدکننده برای ایران به پایان رسید، اما در ست سوم شرایط کاملا تغییر کرد و شاگردان عطایی با یک کار تیمی خوب به امتیاز ۵ بر ۲ رسیدند. در ادامه سرمربی آمریکا تقاضای وقت استراحت کرد و پس از آن آمریکایی‌ها توانستند نتیجه را به تساوی ۵ بر ۵ برسانند، این بار عطایی تقاضای وقت استراحت کرد.

در ادامه بازی هر دو تیم پایاپایی پیش رفت تا اینکه شاگردان عطایی موفق شدند با دو اختلاف امتیاز ۱۳ بر ۱۱ از تیم امریکا پیشی بگیرند. ست سوم حساس و نزدیک به هم پیش رفت و بازیکنان ایران هم در این ست بهتر از دو ست قبلی بازی کردند. در ادامه بازی همچنان تیم ایران از حریف خود پیش افتاد تا اینکه در امتیاز ۲۰ بر ۱۷ به سود ایران، سرمربی آمریکا تقاضای وقت استراحت کرد.

اشتباه بازیکنان ایران چندین امتیاز را به امریکایی‌ها تقدیم کرد تا اختلاف یک امتیاز شود، در امتیاز ۲۰ بر ۱۹ به سود آمریکا عطایی دوباره تقاضای وقت استراحت کرد. لحظات حساس امتیازات پایانی به صورت پایاپای پیش رفت تا اینکه امریکایی‌ها با امتیاز سرویس، بازی را به تساوی کشاندند.

در ادامه شهروز همایونفرمنش به میدان آمد، اما بازیکنان ایران امتیازات را به راحتی از دست دادند، وادی در لحظات پایانی سرویس خراب کرد تا آمریکا به امتیاز ۲۴ بر ۲۲ رسیدند. موسوی از اشتباهات متعدد بازیکنان عصبانی شده بود، اما کاری از دستش برنیامد و به این ترتیب این ست را هم در حالی که برنده میدان بودیم با نتیجه ۲۵بر ۲۳ به آمریکا واگذار کردیم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما