بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۱۰:۵۸:۳۷
انتقاد کره شمالی از آمریکا بابت تحریم المپیک زمستانی پکن
انتقاد کره شمالی از آمریکا بابت تحریم المپیک زمستانی پکن
کره شمالی در بیانیه‌ای بامداد جمعه ضمن اعلام اینکه در المپیک زمستانی پکن شرکت نمی‌کند از آمریکا بابت تحریم آن انتقاد کرد.
فارس


کره شمالی در بیانیه‌ای بامداد جمعه علی‌رغم اعلام اینکه به دلیل اقدامات «نیروهای متخاصم» و شیوع کرونا در المپیک زمستانی پکن شرکت نمی‌کند از آمریکا بابت تحریم این بازی‌ها انتقاد کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، کمیته المپیک کره شمالی و وزارت فرهنگ و ورزش این کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان‌های همتای خود در چین اعلام کرده‌اند علی‌رغم عدم حضور در المپیک زمستانی پکن از آن حمایت می‌کنند.

عضویت کره شمالی در «کمیته بین‌المللی المپیک» پس از آنکه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا از ارسال تیم به المپیک توکیو امتناع کرد تا پایان سال ۲۰۲۲ به حالت تعلیق درآمد. پیونگ‌یانگ به همین  دلیل قادر به شرکت در بازی‌های زمستانی پکن نیست.

در بیانیه کره شمالی که روی وب‌سایت خبرگزاری رسمی این کشور قرار گرفته آمده است: «ما به دلیل اقدامات نیروهای متخاصم و بیماری همه‌گیر جهانی قادر به شرکت در المپیک نبودیم اما کاملاً از دوستان چینی خود در اقداماتشان برای برگزاری عالی و شگفت‌انگیز المپیک حمایت می‌کنیم.»  

در این بیانیه از اقدامات آمریکا و متحدانش به عنوان «توهین به روح منشور بین‌المللی المپیک و تلاش برای لکه‌دار کردن وجهه بین‌المللی چین» یاد شده است.

 کاخ سفید ماه پیش با مطرح کردن پاره‌ای اتهامات «حقوق بشری» اعلام کرد دولت آمریکا قصد ندارد نماینده‌ای به المپیک زمستانی چین اعزام کند. چند کشور دیگر از جمله انگلیس، استرالیا و کانادا نیز بعد از این اقدام آمریکا المپیک زمستانی را تحریم کردند.

در بیانیه کره شمالی آمده است: «آمریکا و رعیت‌هایش روز به روز اهدافشان برای جلوگیری از افتتاح موفقیت‌آمیز المپیک توسط چین را آشکارتر می‌کنند.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما