بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ۱۳:۵۱:۱۷
تلاش‌ لاپید برای گفت‌وگو با بایدن درباره احیای برجام
تلاش‌ لاپید برای گفت‌وگو با بایدن درباره احیای برجام
رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی افزایش نگرانی‌های خود نسبت به توافق احیای برجام خواستار دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور آمریکا برای اعلام موضعش است.
ایسنا

روزنامه اورشلیم پست به نقل از شبکه۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی و شبکه کان گزارش داد که یائیر لاپید نخست وزیر این رژیم به سختی تلاش می‌کند با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره توافق در حال شکل‌گیری بر اسر احیای برجام گفت‌وگو کند.

اورشلیم پست در ادامه نوشت: سران آمریکا و اسرائیل احتمالا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل که ماه آینده (میلادی) در نیویورک برگزار می‌شود، دیدار خواهند کرد و این دیدار ممکن است روزی که بایدن در مجمع عمومی سخنرانی می‌کند، انجام شود.

این روزنامه صهیونیستی افزود: همزمان با افزایش نگرانی‌های اسرائیل نسبت به توافق احیای برجام نخست وزیر لاپید درخواست دیدار با بایدن را مطرح کرده و امیدوار است که روز ۲۰ سپتامبر این ملاقات برگزار شود تا بتواند موضع خود را اعلام کند.

بنابر گزارش این رسانه‌ها، لاپید همچنین در روزهای آتی ممکن است گفت‌وگویی تلفنی با جو بایدن داشته باشد، هرچند پیشتر درخواست او برای برقراری این تماس تلفنی از سوی کاخ سفید رد شده بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما