بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۰:۰۱:۴۳
عراق آغاز اجرای عملیات کنترل مرز با ایران و ترکیه را اعلام کرد
عراق آغاز اجرای عملیات کنترل مرز با ایران و ترکیه را اعلام کرد
وزیر کشور عراق در دیدار با مقامات نظامی منطقه کردستان عراق اعلام کرد که پلیس مرزبانی این کشور فرایند کنترل مرز با ایران و ترکیه را آغاز کرده است.
فارس

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق، روز دوشنبه (دیروز)، با مقامات بلندپایه اربیل درباره کنترل مرزها با ایران و ترکیه رایزنی کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) بامداد امروز (سه‌شنبه) در این خصوص گزارش داد که وزیر کشور عراق به همراه «قیس المحمداوی» معاون فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق و تعدادی از افسران عراقی به اربیل رفت و مورد استقبال وزیر داخلی منطقه کردستان عراق قرار گرفت.

براساس این گزارش، نشستی میان اعضای هیأت اعزامی دولت مرکزی عراق و هیأت منطقه کردستان برگزار شد که در این نشست وزیر کشور، معاون فرماندهی عملیات مشترک، دستیار معاون وزارت کشور عراق در امور امنیت فدرال، شماری از افسران فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق، فرمانده نیروهای پلیس مرزبانی، مدیر اداره روابط و اطلاع‌رسانی، رئیس ستاد اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، فرمانده پلیس مرزبانی منطقه یک و همچنین وزیر داخلی منطقه کردستان، فرمانده پلیس، رئیس ستاد نیروهای پیشمرگه و تعدادی از افسران منطقه کردستان عراق حضور یافتند.

خبرگزاری رسمی عراق اضافه کرد که در این نشست مسائل مهمی به‌ویژه بالا بردن سطح همکاری و هماهنگی میان دو طرف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر کشور عراق در ادامه بر لزوم کنترل کامل مرزهای این کشور با ایران و ترکیه تأکید و در عین حال بیان کرد که این دو مسئله بسیار ضرورت دارند.

عبدالامیر الشمری در ادامه بیان کرد که فرماندهی پلیس مرزبانی این کشور تمامی جزئیات را تکمیل کرده و وارد فاز اجرایی شده است.

مرزبانی عراق: امکانات کافی برای کنترل مرزهای با ایران و ترکیه را فراهم می‌کنیم
 
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه رووداو، محمد عبدالوهاب، فرمانده نیروهای مرزبانی عراق نیز در یک نشست خبری تاکید کرد که با حمایت‌های وزیر کشور تلاش‌های گسترده‌ای در راستای تقویت مرزبانی در حال انجام است.

وی گفت که مرزبانی عراق امکانات کافی برای کنترل مرزها با ایران و ترکیه را فراهم خواهد کرد تا این ماموریت با قدرت انجام شود.

عبدالوهاب تاکید کرد که عراق نیروی انسانی کافی را به مرزها اعزام خواهد کرد و پاسگاه هایی در خط صفر مرزی می سازد.

فرمانده مرزبانی عراق گفت که همچنین دوربین‌های حرارتی، خودروهای اختصاصی و تمام امکانات لازم را برای تامین امنیت مرزها فراهم خواهیم کرد.

همچنین تحسین الخفاجی، فرمانده عملیات مشترک عراق تاکید کرد که مساله مرزها به ویژه مرزهای عراق با ایران و ترکیه بسیار مهم است و هماهنگی بسیار خوبی با اقلیم کردستان عراق در این خصوص داریم.

وی گفت که هدف از نشست روز دوشنبه اربیل که وزیر کشور عراق نیز در آن حضور داشت تسریع در روند تقویت نیروهای مرزبانی بود.

پیش از این عبدالامیر الشمری، وزیر کشور عراق در دیدار با وزیر امور داخلی اقلیم کردستان عراق بر لزوم کنترل کامل مرزهای کشورش با ایران و ترکیه تاکید کرد.

وی گفت که فرماندهی مرزبانی عراق جزئیات مرتبط با این موضوع را تکمیل کرده است.

الشمری روز گذشته (دوشنبه) به همراه هیاتی از فرماندهان و افسران نظامی از جمله قیس المحمداوی، معاون فرمانده عملیات مشترک به اربیل سفر کرده بود و وزیر امور داخلی اقلیم کردستان به استقبال آن ها آمد.

وزیر کشور عراق در دیدار با مقامات اقلیم کردستان با تاکید بر لزوم کنترل مرزها گفت که نیروهای مرزبانی عراق گام های عملی خود در این خصوص را آغاز کرده اند.

به نقل از رسانه های عراقی، حسین علاوی، مشاور نخست وزیر عراق نیز روز گذشته در اظهاراتی به مساله سازوکار جدید استقرار نیرو در مرزهای عراق با ایران و ترکیه در منطقه اقلیم کردستان پرداخت.

وی گفت که میان فرماندهی عملیات مشترک و دولت اقلیم کردستان درخصوص استقرار نیروهای امنیتی در مرزهای کردستان همکاری و هماهنگی وجود دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما