بین الملل
مهر
۱۴۰۰/۱۲/۰۳ ۱۰:۰۰:۱۲
بلینکن: خود را متعهد به حمایت از اوکراین می‌دانیم
بلینکن: خود را متعهد به حمایت از اوکراین می‌دانیم
وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود گفت: ایالات متحده آمریکا خود را متعهد به تداوم حمایت ها از اوکراین می داند.
مهر

به گزارش الجزیره، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با «دیمیتری کولبا» همتای اوکراینی خود گفتگو کرد. رایزنی وزرای خارجه ایالات متحده آمریکا و اوکراین به صورت تلفنی انجام شد.
بر اساس این گزارش، بلینکن در جریان این تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود در خصوص آخرین تحولات این کشور با وی رایزنی کرد. وی گفت که ایالات متحده آمریکا خود را متعهد به ادامه حمایت از اوکراین می‌داند.
وزیر خارجه آمریکا افزود: امیدوارم که شرایط مهیا شود و به زودی دیداری با یکدیگر داشته باشیم. وزیر خارجه آمریکا خطاب به همتای اوکراینی خود تصریح کرد که واشنگتن در واکنش به اقدام اخیر روسیه در برابر اوکراین، تصمیمات بیشتری اتخاذ می‌کند.
بلینکن افزود که ایالات متحده آمریکا خیلی زود به اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک واکنش نشان داد و در آینده نیز اقدامات بیشتری را در پاسخ به مسکو انجام خواهد داد.
گفتنی است که رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که اوضاع در منطقه دونباس در شرق اوکراین به مرحله بحرانی و دشواری رسیده است. ولادیمیر پوتین افزود: تصمیم گرفتیم فوراً استقلال دو منطقه دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسیم. وی همچنین دستور اعزام نیروهای نظامی به شرق اوکراین را صادر کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما