اقتصادی
آخرین خبر
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۰:۰۲:۰۵
مدیرعامل شرکت صنایع عمومی تامین: منتقد قیمت گذاری دستوری لبنیات هستیم
مدیرعامل شرکت صنایع عمومی تامین: منتقد قیمت گذاری دستوری لبنیات هستیم
آخرین خبر

مدیرعامل شرکت صنایع عمومی تامین از هلدینگ های اصلی زیرمجموعه شستا(شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی) که در دو زمینه کشاورزی و صنعت فعالیت دارد، از برخی سنگ اندازی ها درزمینه تامین مالی بخش تولید درکشور گلایه کرد و درپاسخ به خراسان درخصوص تاثیر حذف ارز 4200 تومانی بر تولیدات لبنی گفت: ما منتقد قیمت گذاری دستوری لبنیات هستیم ولی برخی کالاها به دلیل سهم بالایی که در سبد خانوار دارند به ناچار دولت آنها را مشمول قیمت گذاری دستوری می کند. بیش از 70 درصد نهاده های تولید محصولات لبنی را وارد می کنیم که حذف ارز 4200 تومانی موجب افزایش هزینه ها دراین بخش شده است.
به گزارش آخرین خبر،محسن محمدی در نشست خبری با بیان این که محدودیتهای دولت را درک می کنیم و به همین دلیل تلاش کرده ایم با کمک شرکتهای دانش بنیان به افزایش بهره وری تولید بپردازیم، افزود: با ایجاد یک پنل تخصصی دانش بنیان برخی اقلام را در جیره دام جایگزین کردیم تا قیمت تمام شده محصولات لبنی و دامی را کاهش دهیم.
وی درپاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما  درخصوص این که دولت از برخی تولید کنندگان محصولات لبنی خواسته است که تولیداتشان را افزایش دهند و آیا چنین برنامه ای را در دستور کار دارید، گفت: ما طرح های توسعه ای مان را متوقف نکرده ایم و 15 طرح تولیدی داریم که بنا است تولید شیر را از 180 هزارتن به یک میلیون تن برسانیم.
محمدی با بیان این که مشکل اصلی بخش تولید کشور به تامین مالی و سرمایه در گردش برمی گردد، افزود: متاسفانه در بخش تامین مالی با سنگ اندازی های گوناگونی مواجه شده ایم و خواهشمان از دولت این است که بخش تولید را با تامین مالی کمک کنند.
وی تاکید کرد: اگر نظام بانکی و پولی به کمک تولید بیایند و تامین مالی منصفانه و آسان را برای واحدهای تولیدی فراهم کنند، به شما قول می دهم که تولید کشور صدمه ای نخواهد دید.
مدیرعامل شرکت صنایع عمومی تامین همچنین با یادآوری این که کارخانه لوازم خانگی ارج تا چندی پیش نماد شکست تولید در کشور بود، گفت: این کارخانه در زیرمجموعه این شرکت است که به لطف خدای متعال و همت کارگران به تولید بازگشت و احیا شد و درکنار پارس الکترونیک و چندین کارخانه دیگر در زیرمجموعه هلدینگ صنایع عمومی تامین مشغول فعالیت است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما