ورزشی
ورزش سه
۱۴۰۰/۱۲/۱۲ ۱۱:۲۳:۴۰
فولاد در جده بازی می‌کند، سپاهان در بریده
فولاد در جده بازی می‌کند، سپاهان در بریده
شهرهای میزبان رقابت های لیگ قهرمانان آسیا اعلام و هر 5 گروه غرب آسیا در عربستان برگزار می شود.
ورزش سه

همانطور که از چندی پیش اعلام شده بود، هر پنج گروه از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب، در کشور عربستان برگزار می شود. رقابت هایی که برای آخرین بار در یک سال میلادی برگزار می شود و از فصل پس از آن، رقابت های همزمان با تقویم رقابت های اروپایی و کشورهای غرب آسیا از جمله ایران برگزار می شود.
نسخه لیگ قهرمانان آسیا 2022 تحت تأثیر غیبت استقلال و پرسپولیس در این پیکارهاست. دو تیم بزرگ پایتخت به دلیل عدم دریافت مجوز آسیایی، از حضور در این رقابت ها محروم هستند و فولاد و سپاهان به عنوان تنها نمایندگان ایران در این مسابقات شرکت می کنند.
پس از آنکه به دلیل شیوع ویروس کرونا دو نسخه 2020 و 2021 به صورت متمرکز برگزار شد، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته است که نسخه پیش رو در سال 2022 را نیز به همین منوال برگزار کند. از هفته سوم نسخه سال 2020 بود که پس از شیوع کرونا، رقابت های گروهی تا نیمه نهایی منطقه غرب و دیدار پایانی نیز در قطر برگزار شد.
سال قبل نیز رقابت های غرب آسیا در کشورهای عربستان، امارات و هند به انجام رسید و مراحل یک چهارم نهایی تا فینال نیز با میزبانی سعودی ها برگزار شد. به دلیل شرایط زیرساختی و رضایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از میزبانی عربستان، امسال دیدارهای هر 5 گروه در این کشور برگزار می شود.
طبق اعلام رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، دیدارهای گروه اول و دوم به میزبانی ریاض خواهد بود. گروه سوم که فولاد در آن حضور دارد، در جده به انجام خواهد رسید. گروه چهارم با حضور سپاهان نیز در شهر بریده برگزار خواهد شد و سرانجام مسابقات گروه پنجم نیز در شهر دمام خواهد بود.
جده یکی از مشهورترین شهرهای عربستان بوده که دو تیم الاتحاد و الاهلی متعلق به این شهر هستند. جده بر کرانه دریای سرخ قرار دارد، و به (البحر الأحمر) «عروس دریای سرخ» ملقب است. شهر جده در منتصف ساحل دریای سرخ واقع شده‌است. این شهر 4 میلیون نفری پایتخت اقتصادی وگردشگری عربستان سعودی است.
شهر بریده مرکز فرمانداری استان قصیم است که مابین راه اصلی ریاض و حائل و در نزدیکی شهر عنیزه واقع شده‌است و یکی از مشهورترین بازارهای شتر فروشی در این شهر قرار دارد. شهر بریده در حدود ۳۳۰ کیلومتر از شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی فاصله دارد و بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.

این رقابت ها از 18 فروردین 1401 آغاز شده و در 6 اردیبهشت نیز به پایان می رسد. یک بار دیگر گروه بندی فصل 2022 لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب را مرور خواهیم کرد:
گروه یک: الهلال عربستان، الریان قطر، استقلال تاجیکستان، برنده پلی آف (الشارجه امارات – الزوراء عراق)
گروه دوم: الجزیره امارات، الشباب عربستان، بمبئی سیتی هند، نیرو هوایی عراق
گروه سوم: الغرافه قطر، فولاد ایران، شباب الاهلی امارات، آهال ترکمنستان
گروه چهارم: الدحیل قطر، پاختاکور ازبکستان، سپاهان ایران، برنده پلی آف (التعاون عربستان – الجیش سوریه)
گروه پنجم: السد قطر، الوحدات اردن، الفیصلی عربستان، برنده پلی آف (نسف قارشی ازبکستان – بنی یاس امارات)

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما