بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۶/۳۱ ۱۳:۵۱:۳۴
لاپید از تصمیم تراس برای انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی استقبال کرد
لاپید از تصمیم تراس برای انتقال سفارت کشورش به قدس اشغالی استقبال کرد
نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (پنج‌شنبه) از تصمیم همتای انگلیسی خود برای انتقال سفارت کشورش از شهر تل‌آویو به قدس اشغالی استقبال کرد.
ایسنا

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز در توییتی نوشت: از دوست عزیزم لیز تراس، نخست وزیر انگلیس که اظهار کرد به انتقال سفارت انگلیس به قدس فکر می‌کند، تشکر می‌کنم. ما به تقویت همکاری‌هایمان ادامه خواهیم داد.

روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس نیز صبح امروز در گزارشی نوشت: انگلیس در حال بررسی انتقال ساختمان سفارت خود در "اسرائیل" از تل‌آویو به قدس است و لیز تراس نیز امروز در دیدار با یائیر لاپید در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، پیامی در این خصوص به لاپید داد.

تراس اوت سال جاری میلادی زمانی که به عنوان نخست وزیر انگلیس منصوب شد، تعهد داد مساله انتقال سفارت را بررسی کند.

براساس گزارش روزنامه دیلی تلگراف، تراس در نامه‌ای خطاب به حامیان اسرائیل در حزب تاکید کرد، متوجه اهمیت مکان سفارت انگلیس در "اسرائیل" هستم و از حساسیت این موضوع آگاهم.

انگلیس یک سفارت در تل‌آویو دارد که مسؤول روابط با شهروندان اسرائیلی بوده و یک کنسولگری نیز در قدس شرقی دارد که مسؤول روابط با شهروندان فلسطینی است.

بیشتر کشورهای جهان به دلیل اینکه حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بخش شرقی شهر قدس را به رسمیت نمی‌شناسند، از انتقال سفارت خود به شهر قدس امتناع می‌ورزند اما آمریکا در سال ۲۰۱۸ سفارت خود را از تل‌آویو به قدس انتقال داد و پس از آن کشورهای هندوراس، گواتمالا و کوزوو نیز اقدامات مشابهی را در پیش گرفتند.

لاپید امروز برای اولین بار از زمانی که نخست وزیر اسرائیل شده، در حاشیه نشست‌ مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با تراس دیدار کرد.

دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد، لاپید در این دیدار به تراس انتصاب در این سمت را تبریک گفته و نسبت به توسعه روابط دو طرف در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی، نوآوری و امنیتی ابراز امیدواری کرد.

طبق این بیانیه، لاپید و تراس ضمن گفتگو درباره استمرار تقویت روابط دو طرف، به هیات‌های همراه خود دستور دادند، برای پیشبرد سریع مذاکرات به منظور امضای توافقنامه تجارت آزاد اقدام کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما