بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۲/۱۱ ۱۳:۵۱:۰۲
مرکز تجاری کابل در جشن شادی طالبان آتش گرفت
مرکز تجاری کابل در جشن شادی طالبان آتش گرفت
منابع محلی افغان روز یکشنبه از آتش گرفتن یک بازار تجاری در شهر کابل خبر دادند که شب گذشته بر اثر شلیک‌های نیروهای طالبان برای جشن شادمانی حلول ماه شوال و آغاز جشن های عید فطر دچار حادثه شد
ایرنا

به گزارش خبرگزاری افق افغانستان، این مجتمع تجاری شب گذشته بر اثر شلیک‌های هوایی نیروهای طالبان در سطح پایتخت بعد از اعلام رسمی عید فطر آتش گرفته‌ است.
مسئولان امنیتی طالبان در کابل هنوز در این باره این موضوع اظهار نظری نکرده اند و تاکنون از میزان تلفات و خسارات احتمالی به این مرکز تجاری نیز گزارشی منتشر نشده است.
پس از آن‌که دادگاه عالی طالبان امروز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت را اول ماه شوال و عید فطر اعلام کرد، بسیاری از بخش‌های شهر کابل، پایتخت از جمله ارگ ریاست جمهوری، شاهد شلیک‌های پی‌ در پی بود که به اعتقاد برخی از شاهدان آرامش پایتخت‌نشینان را سلب کرد.
شلیک‌های  هوای طالبان تا نیمه‌های شب ادامه داشت.
روزنامه "اطلاعات روز" افغانستان نیز نوشت: نیروهای طالبان شب گذشته در پی اعلام عید از سوی خود این گروه حاکم در افغانستان، دست به‌گلوله‌باری در شهر کابل و برخی دیگر از شهرها و استان ها زدند.
این کار طالبان انتقاد شهروندان را در پی داشته و آنان می‌گویند که تیراندازی هوایی سبب ایجاد وحشت و حتی خسارت شده است. گفته می‌شود که یک مرکز تجاری در شهر کابل بر اثر تیراندازی طالبان آتش گرفته است.
در سال‌های گذشته، دولت افغانستان به طور سنتی براساس تصمیم دولت سعودی عید فطر را اعلام می‌کرد. اما امسال بطور مستقل ستاد استهلال تشکیل داده‌ و اعلام کرده است که از این پس، خود رأسا اقدام به رویت هلال می‌کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما