بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۸:۱۲:۱۶
زاخارووا: آمریکا به دنبال ادامه جنگ اوکراین تا 3 سال دیگر است
زاخارووا: آمریکا به دنبال ادامه جنگ اوکراین تا 3 سال دیگر است
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت ایالات متحده درصدد است تا حداقل سه سال دیگر جنگ در اوکراین ادامه داشته باشد.
فارس

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پنجشنبه (هشتم دسامبر) تصریح کرد که ایالات متحده درصدد است تا حداقل سه سال دیگر جنگ اوکراین ادامه داشته باشد.

بنابر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، زاخارووا در جمع خبرنگاران تصریح کرد که اسنادی مربوط به تأمین تسلیحات وجود دارد که نشان می‌دهد واشنگتن قصد دارد حداقل تا پایان سال ۲۰۲۵، درگیری‌ها در اوکراین را ادامه دهد.

اظهارات زاخارووا در حالی مطرح شده که «جفری رودوبوزیو» رئیس اتحادیه کارآفرینان گفته که ایالات متحده از ادامه جنگ اوکراین نفع می‌برد.

وی تصریح کرد که درگیری‌های اوکراین، ایالات متحده را در مقایسه با اروپا در جایگاه بهتری قرار می‌دهد و در این خصوص توضیح داد: «من مانند بسیاری از نظریه پردازان توطئه، ایالات متحده را به آغاز جنگ در اوکراین متهم نمی‌کنم تا از آن سود ببرم، اما واقعیت این است که آن‌ها از این جنگ نفع می‌برند».

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در تاریخ پنجم اسفند با هدف نازی‌زدایی و خلع سلاح کی‌یف، کشورهای اروپایی به ویژه ایالت متحده آمریکا از طریق فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه تسلیحات به اوکراین، به ناآرامی‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما