بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۰۸:۱۰:۰۲
ادعای باکو درباره گلوله‌باران مناطق نزدیک قره‌باغ توسط ارمنستان
ادعای باکو درباره گلوله‌باران مناطق نزدیک قره‌باغ توسط ارمنستان
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ادعا کرد که نظامیان ارمنستان با توپخانه، مواضع این کشور در مناطق لاچین و کلبجر را گلوله‌باران کردند.
فارس

منابعی در جمهوری آذربایجان شامگاه شنبه مدعی گلوله‌باران مواضع این کشور نزدیک منطقه «قره‌باغ کوهستانی» توسط ارمنستان شدند.

خبرنگار خبرگزاری روسی «تاس» گزارش داد: «جمهوری آذربایجان ارمنستان را متهم کرد که مواضع این کشور در نزدیکی منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی را گلوله‌باران کرده است».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که پس از متوسل‌شدن ارمنستان به آتش توپخانه برای حمله به نیروهای نظامی در مناطق لاچین و کلبجر در غرب قره‌باغ، به این اقدام پاسخ داده است.

خبرگزاری روسی «اینترفاکس» نیز گزارش داد که وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه‌ای قویاً این اتهام را رد کرده است.

این در حالی است که پیشتر مقام‌های قره باغ مدعی تیراندازی شدید نیروهای جمهوری آذربایجان به سمت روستاهای ارمنستان با هدف مختل کردن روند زندگی ساکنان منطقه شده بودند.

از سوی دیگر در خبرها آمده است که ژنرال «ذاکرحسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان ضمن بررسی وضعیت عملیاتی و شرایط کنونی در مرز با ارمنستان و همچنین قره باغ به ارتش دستور داد که به طور مستمر آماده سرکوب فوری و قاطعانه هر نوع تحریک احتمالی طرف مقابل باشند.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما