بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۰۷:۴۶:۱۲
نگرانی مسلمانان در «نیومکزیکو» بعد از قتل نژادپرستانه ۴ نفر
نگرانی مسلمانان در «نیومکزیکو» بعد از قتل نژادپرستانه ۴ نفر
رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند قتل ۴ مسلمان در ایالت نیومکزیکو باعث ایجاد هراس در میان اجتماع مسلمانان در این ایالت شده است.
فارس

تیراندازی‌های مرگبار به ۴ فرد مسلمان در ایالت نیوموکزیکو در آمریکا باعث گوش‌ به زنگ شدن اجتماع مسلمانان در این کشور شده و تشدید تدابیر امنیتی در مساجد را به همراه داشته است. 

همه این قتل‌ها در شهر «آلبوکرکی» رخ داده‌اند. تازه‌ترین اتفاق عصر جمعه گذشته به وقوع پیوست که شبکه محلی «کی.او.بی4» از پیدا شدن جسد فردی به نام «نعیم حسین» خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سه مرد مسلمان دیگر هم طی ۹ ماه گذشته در آلبوکرکی به قتل رسیده‌اند و پلیس ایالت نیومکزیکو اعلام کرد انگیزه وقوع این قتلها «مذهب و نژاد» بوده است.

بر اساس این گزارش دو نفر از این مردان مسلمان به قتل رسیده از اعضای یک مسجد بوده‌اند و در اواخر جولای و اوایل آگوست با گلوله در شهر آلبوکرکی، بزرگترین شهر ایالت نیومکزیکوی آمریکا به قتل رسیده‌اند.

محمد افضل حسین، ۲۷ ساله، یک مدیر برنامه ریزی که سابقا از پاکستان به آمریکا مهاجرت کرده، روز دوشنبه در نزدیکی خانه‌اش در آلباکرکی به ضرب گلوله کشته شد. در ۲۶ جولای جسد آفتاب حسین ۴۱ ساله، در نزدیکی منطقه بین‌المللی در آلباکرکی پیدا شد که در اثر اصابت گلوله به قتل رسیده بود.

همچنین پلیس نیومکزیکو می‌گوید «به احتمال قوی» قتل آنها با قتل یک مهاجر افغان به نام محمد احمدی ۶۲ ساله در این شهر در ماه نوامبر مرتبط بوده است.

پلیس ایالت نیومکزیکو، ماموران دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) و ماموران سرویس مارشالهای آمریکا جزو مقامات نهادهای کمک کننده به انجام تحقیقات درباره این قتلها هستند.

میچل لوجان گریشام، فرماندار نیومکزیکو در پستی در توئیتر این قتلها را «هدفمند» توصیف کرد و نوشت: «قتلهای هدفمند ساکنان مسلمان شهر آلبوکرکی عمیقا خشمیگن کننده و کاملا غیرقابل تحمل هستند.»

روزنامه نیویورک‌تایمز در همین ارتباط امروز دوشنبه گزارشی منتشر کرده و نوشته برخی از مسلمانان در این شهر به دنبال انتشار این اخبار می‌ترسند از منزلشان خارج شوند.

«محمد امتیاز حسین» که ۴۱ سال سن دارد و برادرش هفته گذشته هدف تیراندازی قرار گرفت و کشته شد در گفت‌وگو با نیویورک‌تایمز گفته است: «بچه‌هایم به من اجازه نمی‌دهند از آپارتمانم خارج شوم.»

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما