سیاسی
ایلنا
۱۴۰۰/۰۸/۲۲ ۰۸:۵۱:۰۳
نسخه سناتور آمریکایی برای «تضمین» عدم خروج آمریکا از برجام: معاهده به تصویب «سنا» برسد
نسخه سناتور آمریکایی برای «تضمین» عدم خروج آمریکا از برجام: معاهده به تصویب «سنا» برسد
سناتور تندروی ایالت تگزاس، در واکنش به درخواست ایران مبنی بر لزوم تضمین عدم خروج مجدد آمریکا از برجام، اعلام کرد که این امر تنها با تصویب برجام به عنوان یک معاهده در سنا ممکن است.
ایلنا

«تد کروز» سناتور تندروی ایالت تگزاس، در واکنش به گزارش خبرگزاری بلومبرگ در خصوص درخواست ایران مبنی بر لزوم تضمین عدم خروج مجدد آمریکا از برجام، در پیامی توئیتری مدعی شد: «به‌رغم رویاهای آنها، طبق قانون اساسی آمریکا، تنها راه برای تحقق این امر این است که برجام را به عنوان یک معاهده برای تأیید سنا ارائه کنند... این کاری است که بایدن از انجام آن می‌ترسد».

وی پیش از این نیز در واکنش به پیام توئیتری «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران در خصوص این‌که «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا باید به جامعه جهانی در خصوص ارزش داشتن امضایش، تضمین دهد، واکنش نشان داده بود.

وی در این‌باره نوشت که در آینده هر رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا هرگونه توافق با ایران که به تأیید کنگره نرسیده باشد را پاره خواهد کرد.

کروز، با انتقاد از سخنان بایدن مبنی بر پایبندی به برجام و عدم خروج از آن، اعلام کرده بود: «جو بایدن هیچ‌گونه اختیار قانونی برای دادن چنین تعهدی ندارد. هر توافقی با ایران چنانچه به تأیید سنا نرسد و به معاهده تبدیل نشود- چیزی که بایدن می‌داند اتفاق نخواهد افتاد- هر رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه دیگر در آینده بار دیگر آن را پاره خواهد کرد».

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما