بین الملل
فارس
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۱۲:۵۷:۲۴
ترکیه بمباران مناطقی از سوریه را تشدید کرد
ترکیه بمباران مناطقی از سوریه را تشدید کرد
دیده‌بان حقوق بشر سوریه طی گزارشی از تداوم و تشدید بمباران‌ غیرنظامیان در مناطقی از این کشور خبر داد.
فارس

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که نیروهای نظامی ترکیه بمباران منازل غیرنظامیان در حومه مناطق «تل تمر» و «ابو راسین» در شمال غربی استان «الحسکه» را تشدید کرده‌اند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: «یک هواپیمای جاسوسی بزرگ ترکیه بر فراز حومه تل تمر و ابو راسین (زرکان) در حومه حالسکه پرواز کرد و بعد از آن، نیروهای ترکیه بمباران توپخانه‌ای و موشکی خود را بر شهرهای ابو راسین و حومه تل تمر در شمال غربی الحسکه تشدید کردند».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود: «ده‌ها موشک به مرکز شهر ابو راسین اصابت کرد و موجب واردشدن خسارات مادی زیادی به خانه‌های ساکنان شد؛ یکی از خانه‌های مسکونی آسیب‌دیده نیز در آتش سوخت. این بمباران به روستاهای تل الورد، خربه شعیر، الکوزلیه، الغیبیش، سکر حمیر، طویله، تل جمعه و تل کیفجی آشوری‌ها کشیده شد».

در ادامه گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه آمده است: «بمباران خشونت‌آمیز و مداوم باعث آواره شدن اکثر ساکنان منطقه از خانه‌های خود و مجروح شدن یکی از نیروهای گروه قسد شده است».

دیده‌بان حقوق بشر سوریه  در پایان گزارش خود خاطرنشان کرد: «این بمباران همزمان با پرواز پهپادهای ترکیه بر فراز منطقه صورت گرفته است».

تداوم حملات هوایی ترکیه در مرزهای سوریه و عراق باعث واکنش‌های زیادی در این کشورها و منطقه شده است. سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز اخیراً و در واکنش به اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرزهای این دو کشور اعلام کرده بود که تهران تنها راه رفع نگرانی‌های امنیتی آنکارا را گفت‌وگو، احترام به توافقات دوجانبه و توافقات روند آستانه از جمله رعایت اصل عدم به توسل به زور می‌داند.

این در حالی است که مقامات دولت ترکیه، دلیل تداوم این عملیات‌های هوایی در مرزهای عراق و سوریه را مبارزه با گروهک‌های تروریستی عنوان کرده و علاوه بر پایبندی به روندهای صلح و تنش‌زدایی، اذعان می‌کنند که آنکارا به خاک دیگر کشورها چشم طمع ندارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما