بین الملل
ایرنا
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۲۱:۱۰:۱۰
المیادین: هیات دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان به دوحه می رود
المیادین: هیات دولت افغانستان برای مذاکره با طالبان به دوحه می رود
شبکه تلویزیونی «المیادین» امروز یکشنبه گزارش داد که هیات دولت افغانستان برای مذاکره با نمایندگان گروه طالبان به شهر «دوحه» پایتخت قطر سفر می کند.
ایرنا

 

خبرنگار المیادین در کابل در گزارش خبری خود گفت: یک هیات بلندپایه دولتی بزودی به عنوان مقدمه ای برای مذاکره با گروه طالبان رهسپار دوحه خواهد شد. این خبرنگار افزود: طالبان ممکن است به زودی پیوستن به فرایند سیاسی با دولت افغانستان را بپذیرد.
به گفته وی ،دولت افغانستان پافشاری می کند که هرگونه تغییر در قدرت از طریق انتخابات باشد.
پیش از این «محمد نعیم» سخنگوی گروه طالبان در گفت وگو با شبکه المیادین تصریح کرده بود که دستیابی به ایده آل ترین ره حل برای افغانستان از طریق گفت وگو بدست می آید.
سخنگوی گروه طالبان بعد از حملات هوایی آمریکا به مواضعی در افغانستان و گفت وگوی تلفنی «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا با «اشرف غنی» همتای افغانستانی خود به شبکه تلویزیونی «المیادین» گفت: واشنگتن و کابل توافقی را پذیرفتند که بر ایجاد یک نظام جدید  اسلامی تاکید می کند. وی افزود که نظام افغانستان باید اسلامی باشد اما چگونگی آن در گفت وگو ها رقم می خورد.
"محمد نعیم "تصریح کرد: از آغاز معتقدیم که ایده آل ترین راه حل از طریق گفت وگو بدست می آید.
سخنگوی گروه طالبان در ادامه گفت وگوی خود با شبکه المیادین این سوال را مطرح کرد که "ما روی طرحی در دوحه توافق کردیم اما اگر پایبندی به آن وجود نداشته باشد، چگونه حرکت کنیم"؟

وی افزود: ما با کشورهای جهان و منطقه بویژه کشورهای همسایه، روابط و تماس داریم.
بر پایه این گزارش، گروه طالبان پیش از این گفته بود که دولت اشرف غنی مسئول هرگونه تحول نظامی در افغانستان است.
گروه طالبان همچنین حملات هوایی آمریکا به برخی "مواضع در ولایت های «هلمند و قندهار» را نقض توافقنامه با واشنگتن " خواند و گفت که این اقدام بدون عواقب نخواهد بود.
در همین راستا، رئیس جمهوری آمریکا به همتای افغانستانی خود گفت که واشنگتن به حمایت از دولت افغانستان ادامه خواهد داد.
این تحولات در سایه اعلام ارتش آمریکا مبنی بر اجرایی شدن ۹۰ درصد برنامه خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان صورت می گیرد. آمریکا وعده داده است که روند خروج نظامی خود از این کشور را در ماه سپتامبر آینده تکمیل کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما