اجتماعی
ایرنا
۱۴۰۱/۰۱/۲۱ ۱۱:۴۹:۰۵
قهرمانی که انگشتر اهدایی رهبری را برای آزادی زندانیان به فروش گذاشت
قهرمانی که انگشتر اهدایی رهبری را برای آزادی زندانیان به فروش گذاشت
«روح‌الله رستمی» دارنده مدال طلای پارالمپیک توکیو در رشته وزنه‌برداری انگشتر اهدایی رهبر معظم انقلاب را برای آزادی زندانیان جرایم مالی به فروش گذاشت.
ایرنا


روح‌الله رستمی که نشان طلا بازی‌های پارالمپیک توکیو را در کارنامه دارد، در صفحه رسمی خود اعلام کرد: این هدیه را از جان بیشتر دوست دارم، ولی می‌بخشم به کسی که بیشترین مبلغ را برای این کار خیر پیشنهاد بدهد. البته برای این هدیه ارزشمند نمی‌توانستم قیمت بگذارم ولی به درخواست دوستان، قیمت پایه را ۲۰ میلیون تومان قرار می‌دهم. تمام عواید ناشی از فروش این هدیه گران‌بها صرف آزادی زندانیان جرایم مالی خواهد شد.
رستمی از جمله ورزشکارانی به شمار می‌رود که در کارهای فرهنگی و اجتماعی پیشقدم بوده و پیش از این نیز برخی مدال‌های خود را برای کمک به مناطق محروم به حراج گذاشت.
رستمی در رقابت‌های وزنه‌برداری پارالمپیک توکیو موفق شد با مهار ۲۳۴ کیلوگرم در دسته ۸۰ کیلوگرم مدال طلا این دوره از بازی‌ها را از آن خود کند. وی پیش از این نیز موفق به کسب مدال نقره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در رشته وزنه‌برداری شده بود. وی با مهار ۲۴۱ کیلوگرم رکورددار دسته ۸۰ کیلوگرم وزنه‌برداری معلولان جهان به شمار می‌رود.
پس از پایان بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو مدال‌آوران این آوردگاه‌های بزرگ با مقام معظم رهبری دیدار و پای صحبت‌های رهبر انقلاب نشستند. در پایان این دیدار نیز هدایایی از جمله انگشتر از سوی معظم‌له به ورزشکاران اهدا شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما