سیاسی
آنا
۱۴۰۰/۰۶/۱۷ ۱۳:۳۶:۱۸
افشاي هويت بمب‌گذار مسجد ابوذر در ماجراي ترور رهبر انقلاب
افشاي هويت بمب‌گذار مسجد ابوذر در ماجراي ترور رهبر انقلاب
يک حساب کاربري ناشناس در ادامه افشاي اطلاعات و مشخصات عناصر منافقين، هويت اصلي عامل بمب‌گذاري در ماجراي ترور رهبر معظم انقلاب اسلامي را منتشر کرد.
آنا

حساب کاربري موسوم به «اختاپوس» در فضاي مجازي از روز شنبه اقدام به انتشار اسامي، مشخصات دقيق و تصاويري از اعضاي منافقين کرده است. اين اقدام که در آستانه سالگرد تأسيس سازمان مجاهدين خلق (منافقين) رخ مي‌دهد، با واکنش‌هايي همراه شده؛ ازجمله اينکه بنا به ادعاي اين حساب کاربري تاکنون چندين‌بار مورد هک و نفوذ ناموفق قرار گرفته و برخي‌ها تلاش مي‌کنند با تهديد، در زمينه افشاگري‌ها اخلال ايجاد کنند.

افشاگري‌هايي ازاين‌دست، به دليل ماهيت تروريستي فرقه رجوي، همواره مورد توجه رسانه‌هاي داخلي و خارجي قرار گرفته‌، چراکه ۱۷ هزار شهيد ترور، عدد کوچکي براي يک ملت نيست. اين در حالي است که حدود ۲ هزار نفر از اعضاي اين سازمان، درحالي‌که در شرايط برده‌داري به سر مي‌برند و از حداقل‌هاي حقوق انساني محروم‌اند، تحت اسارت فيزيکي و ذهني منافقين قرار دارند. خانواده‌هاي آنان نيز به دليل نبود پل ارتباطي، در نگراني و رنج هميشگي هستند. از سوي ديگر، نهادها و کشورهاي غربي مدعي حقوق بشر و سازمان‌هاي به‌اصطلاح بين‌المللي، به علت زد و بندهاي سياسي با آمريکا و متحدانش، در قبال اين فرقه جنايتکار سکوت اختيار کرده و حتي مقدمات نشست‌هاي حضوري و مجازي آن‌ها را فراهم مي‌کنند.

حساب کاربري اختاپوس تاکنون اسامي و تصاوير تعدادي از اعضاي اين گروهک را منتشر و وعده کرده است در روزهاي آينده اطلاعات بيشتري از اعضا منتشر خواهد کرد. در ادامه افشاگري‌هاي اختاپوس، اسامي و مشخصات ديگر عناصر منافقين به شرح زير است:

نيلوفر عالميان
 
فرزند مجيد و فريده مهدوي از اعضاي قديمي سازمان تا دهه ۸۰ فرمانده دختران جوان بود و به سطح فرمانده يگان ارتقا يافت. بعد از انتقال به ليبرتي براي آنکه از سازمان جدا نشود به سطح فرمانده مرکز رسيد.

ژاله داعي‌السلام
فرزند احمد، خواهرش زهرا و برادرش حسين و برادرزاده‌اش شهاب و رضا عضو تشکيلات هستند. در زمان حضور در عراق در قسمت دفتر مرکزي بود و به عنوان مسئول امورات اداري دفتر مژگان پارسايي انتخاب شد. همچنين مسئوليت نگهداري اشرف ابريشمچي، دختر مريم رجوي برعهده وي گذاشته شده بود.

جواد قديري کفراني
وي با نام سازماني علي سعادتي شناخته مي‌شود و فرزند شيخ علي قديري، از علماي به نام حوزه علميه اصفهان است.

او قبل از انقلاب با زهره عطريانفر، خواهر محمد عطريانفر ازدواج کرد. مأموريت ويژه‌اش نفوذ به دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي تازه تشکيل‌شده در اوايل انقلاب بود. اوايل انقلاب قبل از اينکه وارد کميته اطلاعاتي شود در بخش حفاظت آيت‌الله خميني بود. وي در اداره دوم ارتش نفوذ کرد و از آن طريق به شنود و انتقال اسناد محرمانه به سازمان مشغول بود. سعادت همچنين در سرقت اسناد مربوط به کودتاي نوژه نيز دست داشت. جواد قديري جزو عاملان انتقال بمب و رساندن به دست کشميري و کلاهي براي انفجار دفتر نخست‌وزيري و کشته شدن اعضاي کابينه و شخص نخست‌وزير وقت ايران بود.

مهمتر اينکه قديري، عامل اصلي بمب‌گذاري و ترور آيت‌الله خامنه‌اي در مسجد ابوذر در ۶ تير سال ۱۳۶۰ نيز بود. پس‌ از اين اقدام از ايران گريخت و تا سال ۱۳۶۴ در فرانسه اقامت داشت و از اعضاي مرکزيت سازمان محسوب مي‌شد. پس از گسترش فعاليت‌ها در عراق به پادگان اشرف منتقل شد و از همان زمان در بخش آموزش فعاليت مي‌کرد. پس از انحلال شوراي مرکزي در سال ۱۳۶۸ عضو هيئت اجرايي يعني بالاترين رده براي مردان شد. در سازمان در بخش‌هاي ستادي و آموزش تحت مسئوليت افسانه شاهرخي فعاليت مي‌کرد و از نفرات نزديک رجوي و عضو کليدي سازمان در آموزش به شمار مي‌رود. او مسئوليت چک و تأييد همه گروه‌هاي عملياتي که به ايران اعزام مي‌شدند را به عهده داشت.

جواد قديري جزو عاملان انتقال بمب و رساندن به دست کشميري و کلاهي براي انفجار دفتر نخست‌وزيري و کشته شدن اعضاي کابينه و شخص نخست‌وزير وقت ايران بود

مينا وطني، خواهرش ميترا و همسر خواهرش فرزاد اتراک
اين افراد از اعضاي قديمي سازمان هستند. مينا وطني از سال ۱۳۷۶ در ستاد داخله در امور پشتيباني و اداري مشغول به کار بود. در سال ۱۳۹۴ با نام مستعار «ايران وطني» همراه با ساير اعضا به آلباني منتقل شد.

فريد يازجي
فريد يازجي فرزند کمال در سطح فرمانده دسته پشتيباني در عمليات‌ها حضور داشت. سازماندهي وي نيز اغلب در قسمت‌هاي پشتيباني و لجستيکي بود و در قسمت سرويس و نگهداري خودروها و تعميرات در بخش اداري مراکز فعاليت مي‌کرد.

نيره بازگونه
نيره بازگونه فرزند حسن در رده شوراي رهبري، طي سال‌هايي که زنان در مراکز نظامي بودند، فرمانده دسته بود. او در مراکز نظامي مردان به‌عنوان عضو ستادي مديريت بخش اداري را برعهده داشت. بعد از چند سال ارتقا يافت و تا سطح معاون و بعد هم فرمانده مرکز پيش رفت.

دامونا تعاوني
دامونا تعاوني فرزند امير مادرش نجاح جواهري عضو سازمان است. تعاوني مسلط به برنامه‌نويسي و طراحي سايت بوده و چندين سال به‌طور حرفه‌اي در کار طراحي سايت و برنامه‌نويسي فعاليت داشته. وي هم اکنون عضو يگان‌هاي زنان است.

حبيبه طاولي
حبيبه طاولي فرزند روح‌الله تا سال ۱۳۸۲ در فرماندهي يگان پشتيباني پس از مدتي معاون «اف ام» شده و سپس فرمانده يک مرکز نظامي شد. پس از جدايي همسرش، در رده بالاتر فرماندهي قرار گرفت تا او را حفظ کنند. دخترش آزاده هم اکنون در اروپا زندگي مي‌کند.

به گزارش آنا، اين حساب کاربري ناشناس سپتامبر ۲۰۱۷ ايجاد شد و تاکنون فعاليتي در شبکه‌هاي اجتماعي نداشته و تنها فعاليت آن افشاگري در زمينه اطلاعات و فعاليت‌هاي منافقين بوده است. درباره هدف اين حساب کاربري عنوان شده «شايد مي‌پرسيد از کجا آمديم؟ هدفمان چيست؟ براي چه مي‌جنگيم؟ ما از ميهن آمديم و براي وطن مي‌جنگيم و عليه ديکتاتورهاي کرواتي مي‌جنگيم. با ما براي اطلاع از درد و شکنجه و سرکوب در سازماني که روزي نام آن براي مجاهدين بود همراه شويد. منتظر باشيد، منتظر افشاگري هاي دسته اول».

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما