اجتماعی
ایرنا
۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ۱۱:۲۸:۳۲
آماده باش مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا
آماده باش مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا
معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ مصوبات اخیر ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و اعلام آماده باش به همه مراکز بهداشتی کشور با ورود به موج ششم کرونا خبر داد.
ایرنا

«کمال حیدری» روز پنجشنبه گفت: در روزهای اخیر شاهد روند صعودی تعداد مبتلایان ناشی از گسترش ویروس کرونا و سویه‌های جدید آن بودیم. در این راستا مصوبات یکصد و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.
وی افزود: بر اساس این مصوبات به همه پرسنل و واحدهای ارائه خدمات سطح یک شامل مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه‌های بهداشت اعلام آماده باش شد.   
 حیدری ادامه داد: پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون و مراکز و پایگاه‌های ارائه دهنده خدمت واکسیناسیون فعال بوده و به تکمیل پوشش واکسیناسیون نوبت سوم در گروه های سنی بالای ۱۸ سال می‌پردازند.
معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: تداوم انجام واکسیناسیون در گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال، حذف ماموریت ها و جلسات غیرضروری، تامین اقلام حفاظت فردی استاندارد و مناسب برای همه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، درمانی و تامین اقلام ضد عفونی کننده استاندارد از دیگر مصوبات ابلاغی به معاونت‌های بهداشتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.
حیدری اظهار داشت: همچنین ارائه خدمات غیرحضوری برای بیماران و گروه های پرخطر مبتنی بر درخواست برای همه مراجعان، ابلاغ مصوبات ستاد ملی کرونا به همه واحدهای تابعه، تاکید بر واکسیناسیون دوز سوم همکاران کادر بهداشت و درمان و لغو پایش‌های حضوری به مدت دو هفته به جز پایش و نظارت های اجرایی برنامه موج ششم و اعزام تیم واکنش سریع به معاونت‌های بهداشت دانشگاه ‌ها ابلاغ شده است.

تا روز گذشته ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۸ هزار و ۱۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۹۷۵ نفر از آنها بستری شدند همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۴۶ هزار و ۴۰۴ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۱۵ هزار و ۱۳۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، هزار و ۸۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۴۴ میلیون و ۹۸۸ هزار و ۹۴۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اکنون ۶۰ میلیون و ۹۰۵ هزار و ۲۶۶ نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۶۱ نفر دُز دوم و ۱۸ میلیون و ۱۶۳ هزار و ۳۸۷ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۴۱۴ دُز رسید.

امروز ۷۷ شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفتند. ۱۷۹ شهرستان نارنجی، ۱۸۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی هستند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما