اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۰ ۰۹:۰۷:۱۹
اعزام ۴۰۰ پزشک و پرستار هلال‌احمر به عراق
اعزام ۴۰۰ پزشک و پرستار هلال‌احمر به عراق
معاون حج و عمره مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال احمر، اقدامات و خدمات اين جمعيت براي مراسم اربعين حسيني امسال را تشريح کرد.
ایسنا

دکتر طاهر درودي درباره اقدامات هلال احمر براي اربعين امسال، گفت: طبق مصوبه ستاد مرکزي اربعين، امسال هلال احمر يک مرکز درماني در شهر نجف اشرف و يک مرکز درماني هم در کربلا خواهد داشت. با توجه به اينکه امسال حضور پياده زائران ايراني و خروج به صورت زميني را نداريم، بين راه را جمعيت هلال احمر پوشش نمي‌دهد.

وي افزود: طبق برنامه با توجه به اينکه تاريخ قطعي پروازها هنوز مشخص نشده، اما احتمالا اولين پروازها از 28 شهريور خواهد بود، نيروهاي ما هم از همان روز اعزام مي‌شوند و ان‌شاءالله تا روز 23 صفر هم ارائه خدمات به زائران را خواهيم داشت.

درودي درباره وضعيت اعزام پزشک و کادر درمان براي ارائه خدمت در درمانگاه‌هاي هلال احمر، گفت: باتوجه به اينکه امسال زائر ايراني به صورت زميني اعزام نمي‌شود و با توجه به تاييديه‌اي که عراقي‌ها و وزارت کشور عراق داده است، تعداد افرادي ايراني که مي‌توانند اعزام شوند، حدود 30 هزار نفر است. بر همين اساس ستاد مرکزي اربعين تصميم گرفت اين تعداد را بين موکب‌ها و عوامل خدماتي توزيع کند. به همين دليل ما هم ترکيب تيم پزشکي‌مان نسبت به سال‌هاي قبل که مراکز متعددي را به عنوان مراکز درماني با پوشش پزشک، پرستار و تيم‌هاي تخصصي تحت پوشش داشتيم، به نسبت کمتر شده است.

وي گفت: بر همين اساس در قالب دو تيم و دو مجموعه کربلا و نجف، پزشکان و پرستاران باتجربه انتخاب شدند، هماهنگي‌هاي لازم انجام شده و کارهاي ثبت نام و ارسال مدارک‌شان براي ويزا در حال انجام است تا براي اعزام‌شان هماهنگي‌ها انجام شود. مجموعه تيم‌مان که شامل گروه درماني پزشک، پرستار، فوريت‌هاي پزشکي، تکنيسين‌ها و ... است و ساير عوامل‌مان حدود 400 نفر هستند.

درودي درباره ارسال دارو نيز گفت: با توجه به اينکه اعزام زائر کمتر شده، تلاش‌مان بر اين است که تعداد زيادي از داروهايمان را از موجودي انبارهاي کربلا و نجف تامين کنيم. اگر مختصري کسري هم باشد، در محل تامين مي‌شود. اولين پرواز براي اربعين از 28 شهريور انجام مي‌شود. البته چند نفر از تيم راه‌اندازي ما براي آماده‌سازي درمانگاه‌ها، ممکن است چند روز زودتر اعزام شوند، اما اصل اعزام‌ها از 28 شهريور خواهد بود.

وي درباره الزام به واکسيناسيون افرادي که براي اربعين اعزام مي‌شوند، گفت: ظاهرا طبق بحثي که مطرح شده، واکسيناسيون بايد براي کسانيکه اعزام مي‌شوند، انجام شده باشد. تيم هلال احمر با توجه به اينکه تيم بهداشت و درمان هستند، واکسينه شدند و از اين بابت نگراني نداريم. امسال طبق مصوبه خروج زميني زائران را نخواهيم داشت و همه به صورت هوايي انجام مي‌شود. قاعدتا پروتکل‌هاي وزارت بهداشت مانند واکسيناسيون و ... بايد رعايت شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما