سیاسی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۴:۵۰:۳۸
محسنی اژه‌ای: پیشرفت‌های صنایع دفاعی ما با چهار سال پیش هم قابل مقایسه نیست
محسنی اژه‌ای: پیشرفت‌های صنایع دفاعی ما با چهار سال پیش هم قابل مقایسه نیست
رئیس قوه‌قضاییه گفت: امروز همگان نه تنها بر اقتدار نظامی و بازدارندگی کشور ما معترف هستند بلکه پیشرفت‌های نظامی و دفاعی ما از محاسبه دشمنان اصلی نظام جمهوری اسلامی نیز خارج شده است.
ایسنا

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به مناسبت روز صنعت دفاعی، به مدت ۲ ساعت از نمایشگاه دستاوردهای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با عنوان «صنعت دفاعی، دانش‌بنیان، اقتدارآفرین» بازدید به عمل آورد و از نزدیک با توانمندی‌های حوزه دفاعی کشور آشنا شد.

دستاوردهای موجود در این نمایشگاه، در سه بخش «سامانه‌های پدافند هوایی و جنگ الکترونیک»، «دستاوردهای دو سال اخیر وزارت دفاع در حوزه‌های رزم موشکی، رزم هوایی، رزم دریایی و رزم زمینی» و همچنین «سرریز فناوری‌های دفاعی جهت رفع گلوگاه‌های صنعتی کشور» به نمایش درآمده بود.

محسنی اژه‌ای در جریان بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه روز صنعت دفاعی، طی سخنانی با اشاره به دستاوردها و توانمندی‌های ارزشمند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و وزارت دفاع، این دستاوردها و توانمندی‌ها را غرورآفرین دانست و اظهار کرد: پیشرفت‌های نظام و کشور در حوزه صنایع دفاعی بواسطه تلاش‌ها و مجاهدت‌های فعالان این حوزه در بخش‌های مختلف از جمله وزارت دفاع، نه تنها با چهار دهه پیش که حتی با چهار سال پیش هم قابل مقایسه نیست و این امر بیانگر توسعه روزافزون صنایع دفاعی کشور است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: محصولات و دستاوردهای صنایع دفاعی کشور حقیقتاً شگرف و قابل اعتنا است و پیشرفت‌های صورت گرفته در این حوزه علاوه بر به ارمغان آوردن قدرت بازدارندگی برای کشور و نظام، منجر به تزریق حس اعتماد به نفس در جامعه و بالاخص میان جوانان و ایجاد و گسترش روحیه خودباوری و غلبه بر مشکلات و موانع شده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به ناتوانی دشمن در پیاده‌سازی اغراض شیطانی و تجاوزکارانه خود در قبال ایران اسلامی بواسطه اقتدار نظامی و بازدارنده کشور، بیان داشت: در یک مقطعی دشمن تصور می‌کرد که در کمترین زمان می‌تواند بر کشور ما مسلط شود؛ اما امروز همگان نه تنها بر اقتدار نظامی و بازدارندگی کشور ما معترف هستند بلکه پیشرفت‌های نظامی و دفاعی ما از محاسبه دشمنان اصلی نظام جمهوری اسلامی نیز خارج شده است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت اصل بومی بودن تجهیزات نظامی و دفاعی کشور، گفت: امروز ما در عرصه تجهیزات نظامی و دفاعی دارای مهندسی و دانش بومی هستیم، به گونه‌ای که دشمن حتی در صورت ضربه زدن، نمی‌تواند این دانش و مهندسی را در کشور ما از بین ببرد و این نکته بسیار حائز اهمیتی می‌باشد.

محسنی اژه‌ای، پیشرفت‌های شگرف حوزه نظامی و دفاعی کشور را منبعث از اتکا جوانان و متخصصین این حوزه به قدرت لایزال الهی و ارزش‌های اسلامی دانست و گفت : امروز شاهد هستیم که روحیه خودباوری و «ما می‌توانیم» نهادینه شده در نیروهای مسلح به بدنه جامعه و قشر جوان نیز سرایت کرده و آنها نیز چنین استدلال می‌کنند وقتی نیروهای مسلح ما می‌توانند به این اقتدار نظامی از حیث تجهیزات بومی نائل آیند، چرا ما نتوانیم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، بخش عمده‌ای از عزت و اقتدار کنونی نظام جمهوری اسلامی را مرهون خدمات و زحمات فرماندهان و متخصصین و جوانان فعال در بخش‌های مختلف نیروهای مسلح دانست و تصریح کرد: قدرت بازدارندگی کشور و نظام که امکان تعدی و تجاوز را از دشمن سلب کرده بواسطه مجاهدت‌ها و خدمات فعالان در بخش‌های مختلف نیروهای مسلح از جمله وزارت دفاع و صنایع دفاعی است.

رئیس دستگاه قضا گفت: ایمان به خدا، روحیه خودباوری، پیروی و اطاعت از فرماندهی معظم کل قوا و دست‌یابی به فناوری‌های پیشرفته تجهیزاتی، عناصر و عواملی است که سبب ارتقاء روزافزون نیروهای مسلح ما می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اقدامات ارزشمند صورت گرفته در وزارت دفاع در دوره مسئولیت «امیر محمدرضا قرایی آشتیانی»، وزیر دفاع را شخصیتی مخلص و مسئولیت‌پذیر خواند و توفیقات بیشتر وی را از خداوند مسئلت کرد.

محسنی اژه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه این آمادگی را دارد به مجموعه وزارت دفاع در حوزه مسائل حقوقی مرتبط با این وزارتخانه در چهارچوب ضوابط و مقررات قانونی یاری رساند.

همچنین، سردار طلایی‌نیک سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان بازدید رئیس دستگاه قضا از نمایشگاه «صنعت دفاعی، دانش‌بنیان و اقتدارآفرین» به ارائه گزارشی از برنامه ها و راهبردهای این وزارتخانه پرداخت و گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ۷۷۵ شرکت دانش بنیان و ۳ هزار و ۴۰۰ شرکت دیگر شبکه همکاری صنعتی و فناوری دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما