فرهنگی
تسنیم
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۳:۰۰:۰۳
"سقط عمدی نیم میلیون جنین در سال" ناشی از "شیء‌پنداری" آن است
"سقط عمدی نیم میلیون جنین در سال" ناشی از "شیء‌پنداری" آن است
عضو شورای راهبردی مجمع فعالان جمعیت با تأکید بر اینکه باید پرداختن به موضوع جمعیت در قالب گفتمانی مردمی باشد، گفت: آسیب‌های تک فرزندی یکی از موضوعات مهمی است که می‌توان این آسیب‌ها را برای خانواده‌ها تبیین و توضیح داد.
تسنیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسلم منفرد در نخستین روز از سومین همایش بانوان فعال در عرصه هیأت در سالن همایش‌های مجتمع یاوران مهدی(عج) طی سخنانی با موضوع "ارائه طرح گروه‌های مادرانه" به اتخاذ سیاست‌های غلط جمعیتی بعد از انقلاب اسلامی اشاره و اظهار داشت: با اجرای این سیاست‌ها متأسفانه به زیر سطح جانشینی رسیده‌ایم و در سال 1430 به پیرترین کشور در منطقه تبدیل خواهیم شد.

عضو شورای راهبردی مجمع فعالان جمعیت به دغدغه مقام معظم رهبری درباره موضوع جمعیت اشاره و ابراز کرد: کشوری که جوان نداشته باشد در همه حوزه‌های امنیتی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دچار چالش و بحران خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بایستی موضوع جمعیت را حاکم بر تمامی موضوعات دانست، افزود: اینکه بخواهیم مستقیم و غیر اصولی روی فرزندآوری برای خانواده‌ها تبلیغ کنیم با تأثیر عکس مواجه خواهیم شد، همچنین نباید کلیدواژه جمعیت را با عنوان" جمعیت" مطرح کرد و باید در این رابطه با کلیدواژه فرزند خانواده و با تمرکز بر موضوعات پیرامونی زودبازده بپردازیم.

منفرد با تأکید بر اینکه باید پرداختن به موضوع جمعیت در قالب گفتمانی مردمی باشد، ادامه داد: آسیب‌های تک فرزندی یکی از موضوعات مهمی است که می‌توان این آسیب‌ها را برای خانواده‌ها تبیین کرد و توضیح داد.

عضو شورای راهبردی مجمع فعالان جمعیت به موضوع فاجعه قتل جنین اشاره و اظهار کرد: به‌طور میانگین هرسال، قریب به نیم میلیون نفر جنین، سقط عمدی می‌شوند؛ عامل این موضوع شیء‌پنداری جنین است.

وی آمار ناباروری در ایران اسلامی را تا 20 درصد عنوان و تصریح کرد: تحقق یک رؤیا طرحی است که از سوی مجمع ملی فعالان جمعیت راه انداخته‌شده و در آن به تسهیل‌گری ازدواج و فرزندآوری پرداخته‌ایم.

منفرد الگوی کامل زن مسلمان را نقش‌آفرینی اجتماعی در کنار ایفای نقش مادری دانست و ادامه داد: ارتقای جایگاه مادری در باور عمومی جامعه از دیگر موضوعاتی است که در مجمع ملی فعالان جمعیت به آن پرداخته‌ایم و در آن خودباوری مادران را در نشان ملی «شکوه مادری» تقویت و مورد تجلیل قرار می‌دهیم.

عضو شورای راهبردی جمعیت در پایان شاکله اصلی گروه‌های مادرانه را تبادل تجربیات عنوان و تصریح کرد: در کنار تبادل تجربه، هرجایی که نیاز به وجود کارشناس و متخصص تربیت فرزند و تربیت دینی فرزندان باشد، اساتید متخصص توسط مجمع ملی فعالان جمعیت در اختیار این گروه‌ها قرار داده می‌شوند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما