ورزشی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۱۲:۵۷:۲۵
استاندار مازندران : مدال‌آوران کشتی مازندران با حضور وزیر ورزش تجلیل می شوند
استاندار مازندران : مدال‌آوران کشتی مازندران با حضور وزیر ورزش تجلیل می شوند
استاندار مازندران گفت: مدال آوران مازندرانی در رقابت های المپیک و کشتی جهانی نروژ در این هفته طی مراسمی با حضور وزیر ورزش و جوانان تجلیل خواهند شد.
ایرنا

احمد حسین زادگان روز دوشنبه با همراهی مدیرکل ورزش و جوانان با حضور در منازل امیرحسین زارع و محمدهادی ساروی ۲ کشتی گیر آملی در رقابت های کشتی قهرمانی جهان که به مدال طلا دست یافتند با خانوادهایشان دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک به خانواده های این ۲ کشتی گیر گفت: امروز به نمایندگی از مردم مازندران در آمل حضور یافتم تا از خانواده های پهلوانان مازندرانی برای تربیت این فرزندان تشکر کنم زیرا با وجود اینکه خانواده ها نقش اول را در پیروزی مدال آوران دارند ،ولی متاسفانه کمتر دیده می شوند.

استاندار مازندران ادامه داد: برای پیشرفت و توسعه استان چه از لحاظ عمرانی و چه ورزشی باید همه کنار هم باشیم و در کنار هم تلاش کنیم که خوشبختانه تلاش استان در ورزش کشتی به ثمر نشست و باعث افتخار است که پرچم کشورمان توسط شیرمردان مازندرانی در جهان به اهتزاز در آمده است.

وی به افتخار آفرینی مازندرانی ها در رقابت های اخیر کشتی جهان اشاره کرد و افزود: هم در کشتی آزاد و هم کشتی فرنگی، مازندران همانند ادوار گذشته سهم بسیار بالایی را در کسب مدال داشت که  افتخار بزرگی است.

حسین زادگان از برگزاری مراسم تجلیل از مدال آوران مازندرانی خبر داد و گفت : این مراسم در  هفته جاری و احتمالا روز جمعه  با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار خواهد شد و از مدال آوران  رقابت های المپیک و کشتی قهرمانی جهان تجلیل می شود.

وی گفت : طبق قول داده شده ،مقرر شد تا به ترتیب به نفرات کسب کننده مدال های طلا، نقره و برنز در بازی های المپیک ۵۰، ۳۰ و ۲۰ سکه طلا اهداء شود.

به گفته او برای ورزشکارانی  که در رقابت های جهانی کشتی نیز به مدال دست یافتند با همکاری شورای شهرها و خیرین ورزش دوست جوایزی اهدا خواهد شد.

استاندار مازندران در این دیدار همچنین از اقدامات مربیان محلی ۲ کشتی گیر  آملی تشکر و  قدردانی کرد و گفت: مربیان محلی با وجود اینکه اسمشان دیده نمی شود ولی نقش مهم و به سزایی در رسیدن این افراد به مدال دارند.

امیرحسین زارع هفته گذشته  در فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان که در نروژ برگزار شد در  برابر «گنو پتریاشویلی» قهرمان پرآوازه گرجستانی به برتری ۹ بر ۲ دست یافت و به مدال طلا  دست یافت تا به طلسم ۳۲ ساله نرسیدن مدال طلا در سنگین وزن پایان دهد.زارع  مرداد امسال نیز در المپیک توکیو توانست مدال برنز رقابت‌ها را کسب کند.

محمدهادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان در فینال این وزن در پیکارهای کشتی فرنگی  قهرمانی جهان در اسلو با برتری مقابل حریف مجارستانی نخستین مدال طلای تیم ملی در این مسابقه‌ها را کسب کرد.

ساروی مدال برنز المپیک، برنز امیدهای جهان، نقره جام جهانی انفرادی، طلای جوانان جهان و طلای بزرگسالان آسیا را در کارنامه دارد.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۳ مهر در شهر اسلو نروژ برگزار شد که حضور مازندرانی‌ها در این دوره از رقابت‌های جهانی کشتی آزاد برجسته‌تر از همه ادوار این رقابت‌ها بود. از ۱۰ کشتی‌گیر تیم ملی هشت آزادکار اهل مازندران بودند و از ۷ مدال کسب شده توسط کاروان ایران ۶ مدال توسط مازندرانی‌ها کسب شد.

 در پایان تیم ایران توسط حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم، کامران قاسم‌پور در وزن ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا، علیرضا سرلک در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۶۵ کیلوگرم و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال نقره و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال دست یافتند. در رده‌بندی تیمی نیز تیم ایران با ۱۶۲ امتیاز به عنوان سوم دست یافت.

در رقابت های کشتی فرنگی نیز محمد هادی ساروی  در وزن ۹۷ کیلوگرم و علی اکبر یوسفی ۱۳۰کیلوگرم  موفق به کسب مدال طلای رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی جهان شدند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما