بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۲/۱۷ ۱۰:۵۰:۳۰
کره شمالی برای دومین بار یک پرتابه ناشناس شلیک کرد
کره شمالی برای دومین بار یک پرتابه ناشناس شلیک کرد
به گزارش یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد کره شمالی احتمالا موشک بالستیک در سواحل شرقی خود شلیک کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان

 پیونگ یانگ امروز (شنبه) یک موشک ناشناس شلیک کرد. در همان زمان، گارد ساحلی ژاپن خاطرنشان کرد که این پرتابه می‌تواند یک موشک بالستیک باشد.

این دومین پرتاب ناشناس از سوی پیونگ یانگ در طول یک هفته است، زیرا کره شمالی چهارشنبه گذشته یک پرتابه دیگر به سمت دریای شرق شلیک شد.

هفته گذشته، ارتش کره جنوبی اعلام کرد حدود یک هفته پس از آن که کره شمالی وعده داد نیرو‌های هسته‌ای خود را «با سریع‌ترین حالت ممکن» توسعه دهد، یک پرتابه ناشناس را به سمت دریا در سواحل شرقی خود شلیک کرده است. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی هم گفت این موشک از منطقه «سونان»، در پیونگ یانگ، پایتخت کره شمالی پرتاب شده است.

 مقامات ژاپنی گفتند که پرتابه قبلی به دریا افتاده است و از مردم خواسته شده در صورت دیدن آن از نزدیک شدن به باقی مانده های پرتابه اجتناب کنند.

این پانزدهمین شلیک پرتابه از سوی کره شمالی از ابتدای سال جاری است. قابل توجه‌ترین پرتاب زمانی بود که مقامات کره شمالی ادعا کردند موشک بالستیک قاره پیما هواسونگ-۱۷ را با موفقیت آزمایش کردند.

پیش از این، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفته بود که این کشور باید قدرت نظامی خود را تقویت کند تا به طور پیشگیرانه و کامل بتواند  تهدید هسته‌ای نیرو‌های متخاصم علیه کشورش را مهار کند.

کره شمالی که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای اش با آمریکا متوقف شده، به تازگی از توسعه برنامه هسته‌ای خود خبر داده است. 

کارشناسان می‌گویند سرعت بالای کره‌ شمالی در آزمایش تسلیحات در سال جاری نشان دهنده هدف دوگانه این کشور برای پیشبرد برنامه‌های موشکی خود و اعمال فشار بر واشنگتن است.

همچنین نشانه‌هایی وجود دارد که کره‌ شمالی در حال آماده شدن برای آزمایش هسته‌ای در مرکز آزمایشی دور افتاده‌ای در شمال شرق سرزمین‌های خود است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما