بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۴:۵۱:۵۱
کرملین: تحریم‌ها مانع تعمیر «نورد استریم» شده‌ است
کرملین: تحریم‌ها مانع تعمیر «نورد استریم» شده‌ است
سخنگوی کاخ کرملین روز سه شنبه با بیان اینکه تحریم‌های غرب علیه مسکو مانع پیشروی روند تعمیر و نگهداری خط لوله «نورد استریم» می‌شود، تاکید کرد: کشورهای تحریم کننده مسئول این وضعیت هستند.
ایرنا

به گزارش خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران افزود: عرضه گاز از طریق خط لوله نورد استریم یک به اروپا به علت تحریم‌های غرب علیه مسکو متوقف شده‌است. چرا که این تحریم‌ها از انجام تعمیرات در خط لوله جلوگیری می‌کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت: شرکت گازپروم بارها خود را به عنوان عرضه کننده قابل اعتماد انرژی به اروپا، ثابت‌ کرده است اما تحریم‌هایی که انگلیس، اتحادیه اروپا، آمریکا و کانادا علیه روسیه وضع کرده‌اند، فرایند نگهداری فنی اجزای توربین‌ها که سوپاپ اطمینانی برای پمپاژ گاز هستند را مختل کرده است

وی کشورهای تحریم‌ کننده روسیه را مقصر این شرایط دانست و تصریح کرد: به علت همین تحریم‌ها، برای گاز پروم روسیه به عنوان تامین‌کننده و برای اروپا به عنوان دریافت کننده تنها یک توربین فعال باقی مانده است.

هفته گذشته، غول انرژی روسیه گازپروم اعلام کرد که تحویل گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را طبق برنامه پس از سه روز تعمیر و نگهداری از شنبه از سر نمی‌گیرد و تحریم‌های غرب را مقصر این معضل دانست. صادرات گاز روسیه به اروپا هنوز از طریق یک خط لوله دوره اتحاد شوروی که از اوکراین می‌گذرد و به رغم درگیری‌های نظامی، فعال باقی مانده است و همچنین خط لوله سوث استریم که از خاک ترکیه می گذرد، ادامه دارد.

اتحادیه اروپا تاکنون ۶ بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرده است که بر مبنای آخرین مورد آن صادرات نفت مسکو به کشورهای عضو تا پایان سال ۲۰۲۲ (دی ماه) به‌طور کامل متوقف می‌شود.

این تحریم‌ها تاکنون با افزایش بهای سوخت به افزایش بی‌سابقه تورم در این کشورها منجر شده و رهبران آن‌ها را برای جایگزین کردن گاز روسیه با توجه به نزدیک شدن فصل سرما به تکاپو انداخته‌ است.

موج اعتراض‌های مردم به تورم بی‌سابقه و افزایش هزینه‌های زندگی و قبوض انرژی در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس، ایتالیا، جمهوری چک و آلمان در حال گسترش است. بنابر گزارش رسانه‌ها بسیاری از مردم این کشورها بر این باورند که هزینه‌های دولت‌ها در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه و پافشاری بر تداوم تحریم‌ها علیه مسکو شرایط زندگی را برای آن‌ها دشوار کرده‌ است.

اروپایی‌ها اکنون با نزدیک شدن زمستان و احتمال کمبود ذخایر انرژی به دلیل امکان نبود گاز روسیه، خود را برای زمستانی سرد و سخت آماده می‌کنند.

حال باید دید که رهبران اروپا تا کجا حاضرند اقتصاد و معیشت مردم خود را قربانی حمایت‌های بی‌قید و شرط از جنگ در اوکراین کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما