سیاسی
ایلنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۳ ۱۴:۰۷:۰۶
نظر پزشکيان درباره تيم اقتصاي دولت
نظر پزشکيان درباره تيم اقتصاي دولت
نماينده مجلس يازدهم با تاکيد بر اينکه بايد تکليف سياست خارجه کشور مشخص شود، گفت: تمام تاجران در دنيا تلاش مي‌کنند هزينه مبادلات اعم از حمل و نقل، مبادلات پولي، جابجايي کالا و محصولات را کاهش دهند؛ اما وقتي ما اين مسيرها را دور مي‌زنيم يعني هزينه را افزايش مي‌دهيم و اين به معني آن است که توليد کنندگان و بازرگانان خودمان را از ميدان رقابت دور مي‌اندازيم.
ایلنا

مسعود پزشکيان نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در گفت‌وگو با ايلنا، درباره اينکه رويکرد دولت با حضور محسن رضايي، مخبر، رهبر و خاندوزي در تيم اقتصادي به چه شکل پيش خواهد رفت، اظهار داشت: گفتنش سخت است؛‌ اين تيمي که آقاي رئيسي تعيين کرده و کنار هم قرار داده است، اگر قبله واحد و برنامه مشخصي براي رسيدن نداشته باشند، طبيعي است که هر کسي در آن مي‌خواهد به صورت سليقه‌اي پيش برود که در مسير به تناقض با يکديگر بر مي‌خورند.

وي افزود: يک وقتي ما نقشه‌اي داريم و همه مهندسان جمع شده‌اند براي اينکه آن را اجرايي کنند و  يک وقت نيز هر مهندسي مي‌خواهد نقشه خود را پياده کند؛ آن وقت است که به اختلاف مي‌خورند؛ مشکل ما نبود آن نقشه‌اي است که مي‌خواهيم به طرفش برويم. در نتيجه ممکن است هر کدام از اين آدم‌ها حرفي را بزنند که آبشان با يکديگر در يک جوب نرود و فرصت‌ها و زمان را از دست دهند.

پزشکيان درباره مذاکرات و اينکه چه آينده‌اي خواهد داشت، گفت: بر اساس تجربه‌هايي که در طول تاريخ وجود دارد هيچ کشوري با بستن مرزهايش به جايي نرسيده و توسعه در اين شرايط امکان‌پذير نيست؛ ضمن اينکه تمام تاجران در دنيا تلاش مي‌کنند هزينه مبادلات اعم از حمل و نقل، مبادلات پولي، جابجايي کالا و محصولات را کاهش دهند؛ اما وقتي ما اين مسيرها را دور مي‌زنيم يعني هزينه را افزايش مي‌دهيم و اين به معني آن است که توليدکنندگان و بازرگانان خودمان را از ميدان رقابت دور مي‌اندازيم و آنها مجبور هستند براي رسيدن، مسير طولاني‌تري را طي کنند در نتيجه آن کسي که زودتر مي‌رسد، برنده‌تر است.

اين نماينده مجلس يازدهم تصريح کرد: بنابراين با اين ساختار و اينکه FATF را قبول نمي‌کنيم، اگر برجام و گفت‌وگو‌هاي بعدي را نپذيريم و نتوانيم با دنيا گفت‌وگو کنيم و بعد بگوييم توسعه پيدا مي‌کنيم، کار بسيار سختي است.

وي ادامه داد: حالا بايد تيم جديد بروند وين ببينيم چه مي‌کنند؛ يا بايد بنشينند گفت‌و‌گو کرده و مسائل را حل کنند يا وقت تلف نکنند، آن چيزي را که مي‌گويند، اجرا کنند که البته من نمي‌دانم چه هست.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما