اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۰۹:۲۱:۵۱
زمان احتمالي جديد براي بازگشايي مدارس اعلام شد
زمان احتمالي جديد براي بازگشايي مدارس اعلام شد
مديرکل دفتر سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آغاز واکسيناسيون دانش آموزان، آخرين تصميمات براي بازگشايي حضوري مدارس را تشريح کرد.
ایسنا

محمد محسن‌بيگي در اين باره اظهار کرد: واکسيناسيون دانش آموزان از ۲۸ شهريورماه در دستورکار وزارت بهداشت قرار گرفته است و طي هماهنگي صورت گرفته، مقرر شد واکسيناسيون از مقاطع سني بالاتر يعني از پايه دوازدهم آغاز و به تدريج به ساير مقاطع تحصيلي تسري يابد.

وي افزود: البته دانش آموزان استثنايي نيز جزو همين گروه و در اولويت اول خواهند بود.

مديرکل دفتر سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اينکه با واکسيناسيون معلمان و پس از آن واکسيناسيون دانش آموزان، زمينه خوبي براي بازگشايي مدارس فراهم خواهد شد گفت: واکسيناسيون عمومي به ويژه در اين دو گروه از حجم نگراني خانواده ها براي حضور فرزندشان در مدرسه مي کاهد.

محسن بيگي در پاسخ به اينکه آيا با شروع واکسيناسيون، زمان حضور دانش آموزان در مدارس در مناطق مختلف، تغيير خواهد کرد؟ گفت: خير؛ جداي از بحث واکسيناسيون دانش آموزان، قرار بود بر اساس دستورالعمل ابلاغي براي بازگشايي مدارس، آموزش در شهرهاي بزرگ و مراکز استان ها به صورت غيرحضوري شروع شود. بنابراين بنايي براي بازگشايي حضوري مدارس در شهرهاي بزرگ، مراکز استان ها و مدارس پرتراکم در مهرماه نداشتيم و برنامه واکسيناسيون دانش آموزان تاثيري در اين روند ندارد. ضمن آنکه تزريق واکسن و ايجاد ايمني در دانش آموزان نيز چند هفته به طول مي انجامد.

وي ادامه داد: اما طبق دستورالعمل ابلاغي، بازگشايي مدارس به صورت حضوري در روستاها، مناطق عشايري با کمتر از ۵۰ دانش آموز از مهرماه امکان پذير است و عملياتي مي‌شود.

مديرکل دفتر سلامت و تندرستي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينکه در مهرماه واکسيناسيون انجام و نسبت به بازگشايي تدريجي مدارس از اوايل يا اواسط آبان ماه اقدام مي شود اظهار کرد: ذکر اين توصيه ضروري است که حتي در صورت واکسيناسيون رعايت پروتکل هاي بهداشتي الزامي خواهد بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما