بین الملل
مهر
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۱۰:۴۰:۵۱
دولت اوکراین تجمعات عمومی در پایتخت را ممنوع کرد
دولت اوکراین تجمعات عمومی در پایتخت را ممنوع کرد
در آستانه روز استقلال اوکراین، تجمعات عمومی در شهر کی‌یف ممنوع اعلام شد و رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر مدعی شد روسیه در روز استقلال اوکراین، اقدامات خاصی انجام خواهد داد.
مهر

به نقل از تی‌آرتی، در آستانه «روز استقلال اوکراین»، دولت اوکراین به علت نگرانی از افزایش حملات و بمباران‌های روسیه، تجمعات عمومی در شهر کی‌یف را ممنوع اعلام کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که پیش از این مدعی شده بود روسیه در روز استقلال این کشور «اقدام خبیثانه» انجام می‌دهد گفت: روسیه ممکن است همزمان با سی‌ویکمین سال استقلال، اقدام تحریک‌آمیز دادگاهی‌کردن سربازان و نظامیان اوکراینی را انجام دهد.

رئیس‌جمهور اوکراین حاضرشدن نظامیان این کشور در دادگاه را «نفرت‌انگیز» خواند و افزود: اگر چنین دادگاه نفرت‌انگیزی برگزار شود، اگر نظامیان ما برخلاف تمام توافق‌نامه‌ها و همه قواعد بین‌المللی به دادگاه آورده شوند، از این موقعیت سوء‌استفاده خواهد شد.

زلنسکی روز جمعه نیز در نطقی شبانه خطاب به مردم اوکراین گفت: در این هفته همگی باید هشیار باشیم زیرا ممکن است روسیه اقدام خاصی انجام دهد؛ اقدامی خاص و خبیثانه. مردم اوکراین نباید به مسکو اجازه دهند تا در آستانه مراسم ۲۴ آگوست روز استقلال (دوم شهریور) ناامیدی و وحشت را بگستراند.

مرکز ارتباطات راهبردی اوکراین نیز در اوایل هفته جاری مدعی شد که روسیه در حال استقرار موشک‌ها و تسلیحات نظامی در مجاورت مرزهایش با اوکراین است و در تارنمای خود با طرح این ادعا نوشت: خطر بمباران گسترده در قلمرو اوکراین با موشک‌های اس -۳۰۰ محرز است. با توجه به ورود چندین لشکر از روسیه قبل از ۲۰ آگوست، روشن است که روس‌ها خود را برای حمله به اوکراین در ۲۴ آگوست مهیا می‌کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما