بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۹/۲۲ ۱۶:۴۹:۱۶
رییس آژانس فضایی روسیه: خیام، شروعی برای توسعه همکاری‌های صنعت فضایی ایران و روسیه است
رییس آژانس فضایی روسیه: خیام، شروعی برای توسعه همکاری‌های صنعت فضایی ایران و روسیه است
رییس آژانس فضایی فدراسیون روسیه گفت: تجربه موفق پرپاب ماهواره خیام با همکاری ایران و روسیه شروعی برای توسعه همکاری های صنعت فضایی ۲ کشور است.
ایرنا

بوری بوریسُف روز سه شنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران با بیان اینکه این اولین تجربه آژانس فضایی این اولین تجربه در نمایشگاه کیش است اظهار کرد: با توجه به تعاملات تاریخی ایران و فدراسیون روسیه این نمایشگاه فرصت بی نظیری برای آشنایی با دستاوردهای این فدراسیون در حوزه علم و تکنولوژی فضایی است.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه اعضای آژانس فضایی روسیه از مذاکره با همتایان ایرانی آستقبال می کنند تا تجارب خود در صنعت فضایی را با جمهوری اسلامی به اشتراک بگذاریم.
بوریسُف با بیان اینکه صنعت فضایی یکی از پیشرانه های اساسی اقتصاد کشورها است اظهار کرد: ماهواره خیام حوزه وسیعی از خدمات را به بهره برادران ارایه می کند و امیدواریم که این تجربه موفق شروعی برای توسعه همکاری ها صنعت فضایی ۲ کشور باشد.
دور جدید مذاکرات سازمان فضایی ایران و آژانس فضایی روسیه در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران در جزیره کیش آغاز می شود؛ ۹۰ شرکت از ایران، روسیه، چین و اتیوپی و خارجی در این نمایشگاه حضور دارند و از ۲۲ تا ۲۵ آذر آخرین دستاوردهای زمینه صنعت هوایی را ارایه می کنند.
همچنین در حاشیه این نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی مشترک ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف مانند طراحی و ساخت ماهواره و پردازش داده‌های ماهواره‌ای با حضور اساتید مجرب این حوزه برگزار خواهد شد که حضور در این کارگاه‌ها برای عموم آزاد است.
به منظور توسعه همکاری‌های فضایی میان سازمان فضایی ایران و آژانس فضایی روسیه، ضمن برگزاری نشست‌های مشترک کارشناسی و فنی، رایزنی میان مقامات عالی‌رتبه دو سازمان انجام و توافقات صورت گرفته به امضای طرفین خواهد رسید

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما