ورزشی
میزان
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۰:۵۷:۴۵
جانشین عزیزی خادم انتخاب شد؟
جانشین عزیزی خادم انتخاب شد؟
مخالفان عزیزی خادم نه تنها از هم اکنون شرایط عزل او را فراهم کرده‌اند بلکه جانشین موقت رئیس فدراسیون را هم انتخاب کردند.
میزان

جلسه روز پنجشنبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در حالی برگزار می‌شود که همچون همه جلسات مهم و تأثیرگذار در فوتبال ایران حضور نماینده‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا در این جلسه لازم و ضروری به نظر می‌رسد؛ در همین حال اعضا نیز خواهان حضور نماینده‌ای از AFC شدند. به این ترتیب پس از این درخواست، احسان اصولی، یکی از اعضای هیئت رئیسه از قول حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال، خبر داد که حضور این نماینده قطعی خواهد بود.
این حجم از علاقه‌مندی به رئیس فدراسیون بدون شک ریشه در اختلافات داخلی دارد، هر چند به نظر می‌رسد اعضا به دلیل عدم شفافیت در مسائل مالی و غیر مالی فدراسیون دست به چنین اقدامی زده‌اند، اما این بهانه نمی‌تواند تنها دلیل این تغییر باشد و شاید بتوان رگه‌هایی از اختلافات داخلی را در این همه جدیت برای تغییر دید.
همان زمان که عزیزی خادم با کمک مشاوران بعضاً غیرموجه خود اقدام به انتصاب‌های جنجالی کرد و همان زمان که با اصرار سعی در تصمیمات عجیب‌تر داشت خیلی‌ها عمر کوتاه ریاست او را پیش‌بینی کردند، اما هرگز هیچ یک از این افراد بدبین تصور چنین شرایطی را نمی‌کردند که روزی اعضای هیئت رئیسه با چنین شتابی برای عزل رئیس فدراسیون اقدام کنند.
در این بین اما خبر می‌رسد هیئت رئیسه نه تنها برای عزل رئیس فدراسیون به اجماع رسیده‌اند بلکه برای انتخاب جانشین موقت رئیس فدراسیون نیز توافق کردند. این توافق البته قطعی نیست و در همین چند روز اخیر نظرات مخالف و موافق بسیاری داشته تا جایی که بر سر دو گزینه در نهایت به اجماع رسیده‌اند و برای انتخاب یکی از آن‌ها همچنان بحث است.
در روز‌های اخیر و بعد از اینکه برگزاری جلسه روز پنجشنبه هیئت رئیسه قطعی شد اعضا تقریباً با انتخاب حیدری به عنوان جانشین عزیری خادم به توافق رسیدند، اما مخالفت حیدری با متحدین عزل رئیس باعث شد تا برخی در انتخاب او مردد شوند. اگر حیدری در جلسات خصوصی با این مخالفان نرمش بیشتری نشان می‌داد یا در جمع امضا کنندگان قرار می‌گرفت آنگاه انتخابش قطعی بود، اما تردید او برای دست دادن با مخالفان باعث شد در انتخابش تردید کنند.
حال در کنار حیدری نام اصولی قرار گرفته است، اما از آنجا که اصولی جاه طلب به نظر می‌رسد همپیمانانش چندان به او اعتماد ندارند، هرچند به نظر می‌رسد شانس او از حیدری بیشتر است.
هر چه هست عزیزی خادم رفتنی است و بعید است حالا که شش عضو از یازده عضو خواهان برکناری او هستند بتوان شانسی برای خود قائل باشد. با این حال این فدراسیون، اعضا و منصب‌دارانش آنقدر غیرقانونی، غیرحرفه‌ای و خارج از چارت اداری و سازمانی انتخاب شده‌اند که هر اتفاقی ممکن است رخ دهد و اصلاً قابل پیش‌بینی نیست.
در هر حال نگاه جامعه فوتبال به روز پنجشنبه است. آنجا که فوتبال ایران در قالب نهادی مستقل در راستای دفاع از حقوق فوتبال ایران می‌خواهد رئیسی را عزل کند که شاید در دوران کوتاه ریاستش اتفاق خوبی (صعود به جام جهانی) برای فوتبال ایران رقم خورد!

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما