بین الملل
مهر
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۰۸:۳۵:۲۱
سوئد: با احتمال زمستان جنگی مواجه هستیم
سوئد: با احتمال زمستان جنگی مواجه هستیم
نخست وزیر سوئد گفت: ما با احتمال زمستان جنگی مواجه هستیم و اگر اقدام نکنیم ممکن است با ناآرمی های خطرناکی در کشورهای شمال اروپا و کشورهای بالتیک روبرو شویم.
مهر

به نقل از پایگاه النشره، ماگدالنا اندرسون نخست وزیر سوئد در سخنانی گفت: جنگ انرژی روسیه پیامدهای خطرناکی بر اروپا دارد و ثبات مالی ما را تهدید می‌کند.

وی افزود: ما با احتمال زمستان جنگی مواجه هستیم و اگر اقدام نکنیم ممکن است با ناآرمی های خطرناکی در کشورهای شمال اروپا و کشورهای بالتیک روبرو شویم.

«پائولو جنتیلونی» کمیسر امور اقتصادی اروپا پیش از این در اشاره به قطع صادرات گاز روسیه به اروپا گفته بود: ما برای مقاومت در مقابل استفاده افراطی روسیه از سلاح گاز آمادگی خوبی داریم.

وی ادامه داد: ما از تصمیمات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نمی‌ترسیم و از روس‌ها می‌خواهیم به قراردادها احترام بگذارند اما اگر اینکار را نکنند برای واکنش آمادگی داریم.

شرکت گازپروم روسیه پیش از این اعلام کرده بود که خط لوله نورد استریم که روسیه را به شمال آلمان متصل می‌کند و قرار بود روز شنبه پس از قطعی سه روزه به دلیل عملیات نگهداری به خدمت دهی بازگردد، تا زمان تعمیر توربین به صورت کامل متوقف خواهد شد.

شرکت گاز پروم روسیه روز جمعه اعلام کرد در پی بروز نشتی در خط لوله نورد استریم یک، صادرات گاز از طریق این خط، که از اصلی ترین خطوط انتقال گاز است، به اروپا به صورت کامل قطع شد.

طبق اعلام این شرکت روسی؛ توقف جریان گاز به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم یک، تا زمان رفع کامل نقص عملکرد تجهیزات متوقف می‌شود.

از سوی دیگر بلومبرگ گزارش داد: توقف انتقال گاز از طریق نورد استریم ۱، خانواده‌ها و کارخانه‌ها و اقتصاد کشورهای اروپایی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما