بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۰۹/۱۷ ۱۳:۳۵:۳۳
"قشون‌کشی" بایدن برای نشست "یک به یک" با پوتین!
"قشون‌کشی" بایدن برای نشست "یک به یک" با پوتین!
در حالی که قرار بود نشست پوتین و بایدن نشستی "یک به یک" و دو نفره باشد، تصویری از سوی کاخ سفید منتشر شده که نشان می‌دهد چند تن از مقام‌های آمریکایی در زمان این گفت‌وگوی ویدئویی در کنار بایدن حضور داشتند.
ایسنا

به نقل از شبکه خبری راشا تودی، جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه روز سه‌شنبه به مدت دو ساعت کنفرانس ویدئویی داشتند و به بررسی تحریم‌ها، تسلیحات اتمی، اوکراین و سایر مسائل پرداختند.

پس از معارفه تلویزیونی، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه این دو مقام قرار است به صورت "تک به تک" و بدون همراه نشست داشته باشند.

بر اساس گزارش خبرنگار شبکه خبری روسیه ۱ از کرملین، پوتین حتی مترجم خود را در یک اتاق دیگر قرار داد تا از فرمت "نشست تک به تک" با بایدن تبعیت کند، اما انگار این روند از سوی رئیس جمهوری آمریکا رعایت نشد و او در اتاق کنفرانس ویدئویی با پوتین، همراهانی داشت.

تصویری از کاخ سفید پس از این تماس ویدئویی منتشر شد که نشان می‌دهد مترجمی به همراه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه،‌ «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی و «اریک گرین» مدیر ارشد شورای امنیت ملی در امور روسیه نیز در اتاق وضعیت کاخ سفید در کنار بایدن حضور داشتند.

کاخ سفید در متن مرتبط با این تماس اعلام کرد، بایدن نگرانی عمیق خود را در مورد اوکراین ابراز کرده و در مورد باج‌افزار و مسائل منطقه‌ای مانند ایران از جمله موارد دیگر صحبت کرده، در حالی که کرملین عنوان داشت پوتین از ایالات متحده ضمانت‌هایی برای عدم پیشروی ناتو به سمت شرق درخواست کرده است.

پس از این تماس، بایدن با مقام‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و ایتالیا تماس گرفت تا درباره گفت‌وگو با پوتین آنها را مطلع کند. جیک سالیوان گفت، بایدن با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هم روز پنجشنبه گفت‌وگو می‌کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما