سیاسی
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۲:۰۰:۴۸
رئیس جمهور: افتخار ایران منحصر به ساخت موشک نیست
رئیس جمهور: افتخار ایران منحصر به ساخت موشک نیست
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز دشمن می‌خواهد مانع اقتدار ایران اسلامی شود، اما مجاهدان ما در عرصه اقتصادی همانطور که در دوران دفاع مقدس تولید قدرت کردند در این عرصه نیز تولید قدرت می‌کنند، گفت: امروز در صنایع دفاعی با تولید پیچیده‌ترین تجهیزات حرف برتر را در منطقه و دنیا می‌زنیم. افتخار ایران منحصر به ساخت موشک نیست و به تولید قدرت در همه زمینه‌ها توجه داریم.
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در چهاردهمین همایش مدیران و فرماندهان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء که با شعار «قرارگاه متعهد، سازندگی دانش‌بنیان، ایران قوی» در مرکز همایش‌های نورالرضا (ع) تهران برگزار شد، از خدمات ۳۳ ساله این قرارگاه در عرصه سازندگی قدردانی کرد.
رئیس جمهور گفت: قرارگاه سازندگی از دل کار مهندسی در دوران دفاع مقدس برخاست و با نگاه «ما می‌توانیم» و با اندیشه و انگیزه سازندگی منشأ خدمات ماندگار و بزرگی شد.

عزیزان ما در قرارگاه سازندگی دانایی را ضمیمه توانایی کردند و منشأ تحولات بزرگی شدند
رئیسی گفت: هنگامی که در ۳۱ شهریور ۵۹ ایران اسلامی مورد تهاجم نظامی قرار گرفت، برخی تصور می‌کردند که ما امکان اداره جنگ را نداریم، اما کشور توسط نیروهای دلداده به انقلاب حفظ شد و با پیروزی عزتمندانه و غرورآفرین رزمندگان اسلام یک وجب از خاک میهن در اختیار دشمن قرار نگرفت.
رئیس جمهور افزود: بعد از جنگ هم بلافاصله کار سازندگی در کشور آغاز شد و برخی باور نداشتند که می‌توانیم در عرصه سازندگی موفق شویم، اما با حضور نیروهای متعهد و تلاش‌های قرارگاه سازندگی کارهای بزرگی صورت گرفت.
رئیسی گفت: عزیزان ما در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی دانش و دانایی را ضمیمه توانایی کردند و در پیوند علم و فناوری با کار و تلاش منشأ تحولات بزرگی شدند.

هر جا سخن از کار بزرگ بود قرارگاه خاتم با انگیزه و برنامه وارد میدان شد
رئیس جمهور با بیان اینکه هر جا سخن از کار بزرگ شد قرارگاه خاتم‌الانبیاء با روحیه و انگیزه و نقشه راه وارد میدان شد، انجام پروژه‌های بزرگ همچون آبرسانی به خوزستان و سنندج و همچنین ایجاد شبکه آبرسانی در همدان را محصول تلاش این قرارگاه دانست.
رئیسی گفت: افتخاری که قرارگاه سازندگی در آبرسانی و برق‌رسانی و گازرسانی به مردم انجام داد موجب شده تا مردم احساس کنند سپاه در دوران دفاع مقدس و بعد از آن و در مواجهه با حوادث همواره گمنام و بی‌نشان کنار آنها بوده و در سازندگی نیز میدان‌دار است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: دشمن در دهه نخست انقلاب اسلامی با نیروی نظامی در برابر ملت ایران صف‌آرایی کرد و میهن ما را مورد هجمه قرار داد و امروز هم جنگی ترکیبی علیه جمهوری اسلامی به راه انداخته است.

جنگ اقتصادی از مهم‌ترین ابعاد جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران است
رئیسی یکی از مهم‌ترین ابعاد این جنگ ترکیبی را جنگ اقتصادی دانست و اظهار داشت: امروز دشمن می‌خواهد مانع اقتدار ایران اسلامی شود، اما مجاهدان ما در عرصه اقتصادی همانطور که در دوران دفاع مقدس تولید قدرت کردند در این عرصه نیز تولید قدرت می‌کنند.
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز در صنایع دفاعی با تولید پیچیده‌ترین تجهیزات حرف برتر را در منطقه و دنیا می‌زنیم در عین حال متذکر شد که افتخار ایران منحصر به ساخت موشک نیست و به تولید قدرت در همه زمینه‌ها توجه داریم.

همواره به گستردگی داشته‌هایمان تهدید می‌شویم
 رئیسی گفت: دشمن نمی‌خواهد در حوزه اقتصادی دست برتر را داشته باشیم، اما عزیزان ما در قرارگاه سازندگی با کارهای بزرگ زیربنایی در حوزه اقتصاد دشمن را مأیوس کرده‌اند و با اخلاص و انگیزه الهی و اندیشه بلند کارهای ماندگاری انجام دادند که قدرت‌آفرین، ثروت‌آفرین، عزت‌آفرین و افتخارآفرین است.
رئیس جمهور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در تحلیل آشوب‌های اخیر، گفت: دشمن از پیشرفت ما عصبانی است و نمی‌خواهد ما پیشرفت داشته باشیم؛ همواره به گستردگی داشته‌هایمان تهدید می‌شویم.
رئیسی افزود: بدخواهان می‌خواهند با ایجاد ناامنی ما را درگیر حاشیه‌ها کرده و از متن کار که پیشرفت، سازندگی و خدمت به مردم و گره‌گشایی از زندگی آنهاست بازدارند، اما باید با روحیه و انگیزه مضاعف تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

همه در دولت و نهادهای انقلابی به دنبال ساختن ایران قوی هستیم/ برخی کشورهای همسایه بعضاً به میزان درآمد ما از نفت، از اقتصاد دیجیتال درآمد کسب می‌کنند

رئیس جمهور با بیان اینکه شکل‌گیری ایران قوی بدون اقتصاد و زیرساخت قوی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: همه ما در دولت و نهادهای انقلابی به دنبال ساختن ایران قوی هستیم که قدرت اقتصادی یکی از ساحت‌های آن است.
رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های کشورمان برای کار جهادی گفت: اروپایی‌ها دسترسی محدودی به دریا دارند، اما سهم تولید ناخالص ملی ‌آنها از دریا بیش از ۵۰ درصد است و ما با دسترسی گسترده به حریم دریا بهره‌ اندکی از این موهبت الهی برده‌ایم.
رئیس جمهور افزود: برخی کشورهای همسایه بعضاً به میزان درآمد ما از نفت، از اقتصاد دیجیتال درآمد کسب می‌کنند. همچنین در عرصه کشاورزی نیز با وجود برخورداری روستاهای ما از ظرفیت‌ها و امکانات مناسب، هنوز به جایگاه قابل قبول دست نیافته‌ایم.
رئیسی با تأکید بر لزوم توجه به همه ابعاد اقتصادی، خاطرنشان کرد: اگر اقتصاد و تولید روستایی شکوفا شد، جاذبه روستا نیز افزون می‌شود و قطعاً در کاهش مهاجرت روستائیان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

راه‌اندازی اردوهای راهیان پیشرفت برای جوانان شوق‌آفرین و انگیزه‌افزا است/ در راهیان پیشرفت جوانان باید همانند راهیان نور با کارهای بزرگ انجام شده آشنا شوند

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء در عرصه سازندگی منشأ اقدامات و تحولات بزرگی بوده، اظهار داشت: امروز در اجتماع شما حاضر شدم تا هم از زحماتتان تقدیر کنم و هم بگویم راهی طولانی در پیش داریم و کارهای بزرگ دیگری باید انجام شود و سختی‌ها نباید ما را از تلاش و رسیدن به هدف باز دارد.
رئیسی در پایان سخنانش با بیان اینکه باید توفیقات به دست آمده در عرصه سازندگی، همچون توفیقات دوران دفاع مقدس روایت شود، تصریح کرد: راه‌اندازی اردوی راهیان پیشرفت در کنار راهیان نور موجب آشنایی نسل جوان با دستاوردهای عرصه سازندگی خواهد شد و شوق‌آفرین و انگیزه‌افزا خواهد بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، سردار سیدحسین هوش‌السادات فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گزارشی از ۳۳ سال فعالیت، خدمات و دستاوردهای این مجموعه ارائه کرد و گفت: قرارگاه خاتم‌الانبیاء توانست از دل تهدیدات فرصت‌سازی کرده و با خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در عرصه سازندگی و پیشرفت الگوساز و امیدآفرین باشد.
رئیس جمهور پیش از سخنرانی در همایش مسئولان و مدیران ارشد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء از نمایشگاه اقدامات و دستاوردهای این قرارگاه نیز بازدید کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما